بزرگداشت روز جهانی سواد آموزی در آموزش و پرورش کوهپایه

کوهپایه (پانا) _ سعید صدری رییس اداره آموزش و پرورش کوهپایه به مناسبت روز جهانی گزارشی از وضعیت سوادآموزی در منطقه ارائه کرد و گفت یکی از شاخص‌های رشد در جوامع متمدن، میزان بهره‌مندی مردم آن کشور از حداقل سواد نوشتن و خواندن است.

کد مطلب: ۱۱۲۱۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
بزرگداشت روز جهانی سواد آموزی در آموزش و پرورش کوهپایه

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه کوهپایه، به مناسبت روز جهانی سوادآموزی مراسم بزرگداشت این روز با حضور رییس و کارشناسان این اداره در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش منطقه کوهپایه برگزار شد. در این جلسه سعید صدری رییس اداره آموزش و پرورش به مناسبت روز جهانی گزارشی از وضعیت سوادآموزی در منطقه ارائه کرد و گفت: یکی از شاخص‌های رشد در جوامع متمدن، میزان بهره‌مندی مردم آن کشور از حداقل سواد نوشتن و خواندن است. بدیهی است مبارزه با بی‌سوادی نه تنها در مقوله توسعه فرهنگی به عنوان نخستین گام قلمداد می‌شود، بلکه در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی نیز حائز اهمیت ویژه‌ای است. نام گذاری روز جهانی سوادآموزی در تقویم جهانی بیانگر اهمیت، جایگاه و تاثیر سواد بر زندگی افراد و تغییر شاخصه های توسعه و پیشرفت جوامع است. بنابراین با توجه به شرایط کنونی جهان، سواد نه تنها به عنوان یک ابزار بلکه به عنوان یک فضیلت در راه رسیدن به کمال که منجر به سعادت می شود، تاثیر فراوانی داشته و امروز این تاثیر با توجه به نیاز جامعه به افزایش دانش و آگاهی افراد برای حفاظت از خانواده و جامعه در برابر تهدیدات ناشی از وقایع مختلف از جمله حوادث غیرمترقبه و بیماری ها همچون شیوع ویروس کرونا بیش از پیش احساس می شود که خوشبختانه این نگرش و تلاش در جامعه ایران اسلامی به عینه با تلاش های همکاران ساعی و دغدغه مند حوزه سوادآموزی به منصه‌ ظهور رسیده است.

وی در پایان ضمن تبریک روز جهانی سوادآموزی به تمام تلاشگران عرصه مبارزه با بی سوادی، از تلاش های توکلی کارشناس حوزه سوادآموزی منطقه کوهپایه تشکر کرد.

خبرنگار داوود طاهری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار