راه یابی دانش آموز دارابی به مرحله دوم یازدهمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو کشور

داراب (پانا) - مسوول و رابط نهاد ترویجی باشگاه علوم و فناوری نانو و مدیر پژوهش سرای فارابی داراب (تنها نهاد ترویجی نانو در شهرستان داراب) از راهیابی فاطمه شجاعی دانش آموز پایه دهم تجربی دبیرستان نمونه دولتی پیامبر اعظم (ص)و عضو پژوهش سرای فارابی داراب به مرحله دوم این آزمون خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
راه یابی دانش آموز دارابی به مرحله دوم یازدهمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو کشور

به گفته امیر جنیدی پور، المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو فعالیتی است که ابتکار برگزاری آن با این عنوان متعلق به کشور ماست. به این معنا که در کشورهای دیگر مسابقات دانش‌آموزی با تعیین یک طرح مشخص و یا اردوهای یک هفته‌ای آموزش فعالیت‌های آزمایشگاهی برگزار می‌شود، اما ترکیب مناسبی از رقابت همزمان در حیطه تئوری و عملی که همه مباحث اصلی مطرح در علوم و فناوری نانو را در برگیرد، تا به حال در هیچ کشوری اجرا نشده است.

تاکنون ۱۰ دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو در مراحل مختلف به صورت برگزاری آزمون تئوری در سطح کشور و برگزاری یک اردوی علمی-عملی برای برگزیدگان مراحل تئوری برگزار شده است و برگزیدگان نهایی با توجه به آزمون‌های مرحله عملی معرفی شده‌اند.

دوره یازدهم این المپیاد در سه دوره شامل دو مرحله کتبی و یک مرحله عملی برگزار خواهد شد.

او افزود: مرحله اول این المپیاد که قرار بود به صورت مجازی در اردیبهشت ماه سال 99 در مناطق و شهرستان‌ها و نهادهای ترویجی که بیشتر از 100 داوطلب ثبت نامی داشتند برگزار شود، متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا این آزمون به تعویق افتاد و در تاریخ 4 شهریورماه 99 به صورت آنلاین همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

مسئول و رابط نهاد ترویجی با باشگاه علوم و فناوری نانو و مدیر پژوهش سرای فارابی داراب خاطرنشان کرد: پژوهش سرای فارابی داراب با داشتن 106 داوطلب بیشترین شرکت کننده در سطح استان فارس را داشته است و همچنین از بین 10500 نفر داوطلب کل کشور، فقط 408 نفر که بیشترین نمره حدنصاب را کسب کردند به مرحله دوم راه پیدا کردند که در این بین فاطمه شجاعی دانش آموز پایه دهم تجربی دبیرستان نمونه دولتی پیامبر اعظم (ص) و عضو پژوهش سرای فارابی داراب به مرحله دوم این آزمون راه پیدا کرد.

پژوهش سرای فارابی داراب در 4 سال اخیر، این دومین بار است که دانش آموزان دارابی به مرحله دوم این المپیاد راه پیدا می کنند. اولین بار هم در نهمین دوره، یک دانش آموز از دبیرستان آیت ا.. نسابه به مرحله دوم راه پیدا کرده بود.

خبرنگار: حسین کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار