در نشست خبری؛

مدیرعامل بنیاد احسان: یک میلیون بسته نوشت افزار به دست دانش‌آموزان مناطق محروم می‌رسد

تهران (پانا) - مدیرعامل بنیاد احسان از توزیع یک میلیون بسته نوشت‌افزار در میان دانش‌آموزان نیازمند در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل بنیاد احسان: یک میلیون بسته نوشت افزار به دست دانش‌آموزان مناطق محروم می‌رسد

سومین دوره پویش ملی مشق احسان که به همت ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد احسان باهدف تامین نوشت‌افزار و محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار امسال در آستانه شروع سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود.

نشست خبری این پویش باحضور محمد ترکمانه مدیر بنیاد احسان و سعید حسینی دبیر پویش در مجتمع فرهنگی هنری سرچشمه تهران برگزار شد که به بیان اهداف و نحوه اجرای پویش پرداختند.

محمد ترکمانه با اشاره به برقراری عدالت آموزشی به عنوان هدف اصلی پویش مشق احسان اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی بالای ۹۰ درصد باسوادی افراد بالای 6 سال را در کشور شاهد هستیم که یکی از تلاشگران عرصه آموزش در این سال‌ها ستاد اجرایی فرمان امام بود. طی سال‌های اخیر بنیاد احسان موثرترین پویش جهادی کشور را راه‌اندازی کرده که حاصل آن یک میلیون بسته نوشت افزار در سراسر کشور بوده است.

مدیر ستاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام درباره محتوای ویژه بسته‌های امسال گفت: امسال ما محتوای هوشمند را به بسته‌ها اضافه کردیم. محتوای آموزشی از عوامل دستیابی به عدالت آموزشی است که متاسفانه دانش‌آموزان مناطق دورافتاده از آن محروم هستند.

وی افزود: یکی از کارکردهای این پویش در حوزه اقتصادی بود. قریب به صد کارگاه از تعطیل شدنشان جلوگیری شد، برای ۳۰۰ نفر ایجاد اشتغال و بیش از ۳۰ کارگاه به کارگاه‌های تولید نوشت‌افزار اضافه شد.

ترکمانه درباره ویژگی بسته‌ها گفت: استفاده از اسطوره‌های ایرانی و ترویج محصولاتی منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی از دیگر کارکردهای پویش بود. امسال حتی یک حرف لاتین در نوشت‌افزارها به چشم نمی‌خورد.

ترکمانه با اشاره به دیگر مشخصات پویش مشق احسان اظهار کرد: یکی دیگر از خدماتی که در بسته‌های نوشت‌افزار پویش اضافه شد پشتیبانی آموزشی است که به ویژه در دوره کرونا بسیار موثر است. امسال علاوه بر استعدادیابی که از کارکردهای پویش است، محتوای کمک درسی از طریق یک پلتفرم به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

حسینی نیز در این نشست گفت: امسال باتوجه به بیکاری برخی پدران در متاطق محروم حدود ۲ میلیون دانش‌آموز نیازمند کمک هستند که ممکن است به تنهایی نتوانند از پس هزینه‌های تهیه نوشت‌افزار بربیایند. نکته مهم این است که به کمک کمیته امداد امام خمینی توزیع بسته‌ها هوشمند می‌شود تا از موازی‌کاری یا غفلت جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار