حسینی: مطالعات تطبیقی و بین‌المللی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی در دستور کار قرار گیرد

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست کارگروه رصد کاربست مطالعات ملی و بین المللی خواستار ارتباط قوی و موثر این کارگروه با مراکز پژوهشی و پژوهشگاه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استثنایی شد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: مطالعات تطبیقی و بین‌المللی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی در دستور کار قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جاری و به دلیل شرایط کرونا به مشارکت بیشتر تمامی ذینفعان آموزش و پرورش نیاز داریم اظهار کرد: کارگروه کارشناسی رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی با هدف کم کردن فاصله بین دانش درون سازمانی و دانش صاحبنظران برون سازمانی تشکیل شده است.

وی افزود: شورای کاربست مطالعات ملی و بین المللی با حضور صاحبنظران دانشگاهی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شده است و این کارگروه کارشناسی می‌تواند نظرات و ایده‌ها را کارشناسی و در اختیار شورا قرار دهد.

وی گفت: بررسی شبکه شاد و افزایش امکانات مورد نیاز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، گروه‌های هفتگانه استثنایی و بررسی افزایش این گروه‌ها، خانواده محور شدن آموزش‌ها، طرح سنجش، طرح تلفیقی فراگیر، آموزش در بحران و مراکز مشکلات ویژه اختلالات یادگیری از جمله مواردی است که شورای رصد می‌تواند به آنها ورود پیدا کند.

معاون وزیر با بیان اینکه مطالعات تطبیقی و بین المللی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی از نکات مهمی است که باید کارگروه به آن ورود پیدا کند اظهار کرر: شناسایی همکاران علاقه‌مند در حوزه مطالعات بین‌المللی و بررسی نظامات بین‌المللی از سوی آنان و شناسایی مراکز تحقیقاتی و سفارش مطالعات تطبیقی و بین‌المللی به این مراکز از جمله مواردی است که باید در دستور کار گروه‌ قرار گیرد.

وی افزود: برگزاری نشست‌‌های علمی با اساتید و محققان کشور تحت عنوان میزهای گفت‌وگو در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کلید خورده است و از خروجی‌های این گفت‌وگو ها می توان در کارگروه رصد استفاده کرد‌.

حسینی گفت: تشکیل کمیته پژوهشی و اتاق فکر متشکل از صاحبنظران می‌تواند به غنای موضوعات کارگروه رصد بیفزاید.

معاون وزیر در ادامه اظهار کرد: از طرح‌های همکاران در قالب نظام تصمیم‌گیری از صف تا ستاد و طرح جام نیز می‌توان به عنوان ورودی‌های کارگروه رصد استفاده کرد و در قالب جشنواره ایده‌های برتر می‌توان سالانه از ایده‌های برتر همکاران تقدیر بعمل آورد.

حسینی خواستار تشکیل پایگاه جامع داده‌ها در آموزش و پرورش استثنایی شد و اظهار کرد: به زودی بانک جامع اطلاعات سازمان آموزش و پرورش استثنایی راه‌اندازی خواهد شد و تمامی اطلاعات و برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این بانک قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار