وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در گلستان؛ ۱۰ نفر تاکنون مصدوم شدند

تهران (پانا) - بامداد امروز دوشنبه، زمین لرزه ای با قدرت ۵.۱ ریشتر رامیان در استان گلستان را لرزاند.

کد مطلب: ۱۱۲۱۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در گلستان؛ ۱۰ نفر تاکنون مصدوم شدند

این زمین لرزه ساعت ۲ و ۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۱۷ شهریورماه در عمق ۹ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. مرکز این زمین لرزه در ۳ کیلومتری رامیان، ۹ کیلومتری آزادشهر و ۱۰ کیلومتری خان ببین در گلستان بوده است.

به دنبال وقوع این زلزله، حسین درخشان، مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه عملیات تیم‌های ارزیاب در مناطق متاثر از زلزله در استان گلستان ادامه دارد، گفت: در شعاع ده کیلومتری شهر رامیان با ۴۵۰۰ خانوار و ۱۱ روستا وجود دارد که نزدیک به ۷۵۰ خانوار روستایی در آن ساکن هستند.

وی با بیان اینکه سه دستگاه آمبولانس، شش دستگاه خودرو کمک دارسبک و یک دستگاه موتورسیکلت از سوی جمیت هلال احمر به مناطق تحت تاثیر زلزله اعزام شده است، گفت: بر اساس گزارش های دریافتی که از طریق دهیاران و تیم‌های ارزیاب دریافت شده در مناطق قورچای، ویرو و ... خسارتی به برخی از ابنیه وارد شده است.

درخشان درباره تعداد مصدومان این زلزله نیز گفت: گزارش های اولیه حاکی از آن است که ۱۰ نفر شامل ۷ نفر در روستای قورچای و سه نفر در روستای الهادی دچار مصدومیت شده‌اند که خدمات درمانی به آنان ارائه شده است.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه آماده‌باش جمعیت هلال احمر در مناطق متاثر از زلزله همچنان ادامه دارد، گفت: در مسیر دو روستای الهادی و ویرو ریزش کوه سبب محدودیت تردد برای خودروهای عادی شده و تنها خودروهای کمک دار امکان تردد دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار