مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

فعالیت 2238 مدرسه زیر 50 نفر دانش آموز در استان کرمان

کرمان(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین نمادین بازگشایی مدارس استان گفت: 2 هزار و 238 مدرسه با زیر 50 نفر دانش آموز در استان در حال فعالیت هستند.

کد مطلب: ۱۱۲۰۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 2238 مدرسه زیر 50 نفر دانش آموز در استان کرمان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان احمد اسکندری از فعالیت 7 هزار و 789 واحد آموزشی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 710 مدرسه زیر ده نفر هستند، یکهزار و 528 مدرسه 11 تا 50 نفر دانش آموز دارند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان کرمان امسال موفق شده است حدود 2 هزار و 200 معلم جوان را جذب کند ادامه داد: تمام تلاش ما این است تا بتوانیم در مکتب حاج قاسم دانش آموزان متعهدی را تربیت کنیم.

اسکندری نسب با بیان اینکه امسال 25 بسته تحولی که برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است در استان اجرا می‌شود افزود: شعار ما این است که هیچ کلاسی بدون معلم و هیچ دانش آموزی بدون کتاب نخواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه دانش آموزان ما امسال در شرایطی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم گفت: از آنجا که پایان کرونا قابل پیش‌بینی نیست نیاز است تا شرایط آموزش را با توجه به کرونا و با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی پیش ببریم.

احمد اسکندری‌نسب با بیان اینکه آموزش تعطیل شدنی نیست و از سوی دیگر سلامت دانش آموزان هم اهمیت زیادی دارد گفت: اصل بر رعایت بهداشت است و ایمن بودن مدارس در دستور کار آموزش و پرورش است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه مدیر مدرسه در صورت نیاز دانش‌آموزان را زوج و فرد خواهد کرد افزود: از والدین درخواست داریم نهایت همکاری را با مدیر مدرسه داشته باشند تا حضور دانش‌آموز در مدرسه تسهیل شده و از کلاس‌های درس استفاده کند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک یک اصل مهم است تصریح کرد: حداکثر زمان حضور دانش‌آموزان در کلاس درس 35 دقیقه است و باید رعایت شود.

اسکندری نسب با بیان اینکه برخی از دروس که نیاز به حضور دانش‌آموز نیست به‌صورت مجازی برگزار می‌شود گفت: قریب به دو هزار مدرسه در استان زیر 50 نفر دانش‌آموز دارند و 710 مدرسه نیز زیر 10 نفر دانش‌آموز دارند.

برپایه این گزارش:آیین نمادین بازگشایی مدارس استان کرمان در آغاز سال تحصیلی جدید که با حضور حجت‌‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در دبستان پسرانه اشرفی اصفهانی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار