17هزار و 500 کلاس اولی خراسان جنوبی آغاز سال تحصیلی را جشن می گیرند

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: روز شنبه پانزدهم شهریور ماه 17 هزار و 500 کلاس اولی آغاز سال تحصیلی جدید را جشن می گیرند.

کد مطلب: ۱۱۲۰۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
17هزار و 500 کلاس اولی خراسان جنوبی آغاز سال تحصیلی را جشن می گیرند

محمد علی واقعی صبح امروز در گفتگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال قریب 165 هزار دانش آموز دختر و پسر در سه دوره ی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم، به مدرسه رفته و مشغول فرا گرفتن علم و دانش و مهارت های زندگی می شوند.

مدیر کل آمورش وپرورش خراسان جنوبی با اشاره به سنجش بیش از 11 هزار و 514نوآموز بدو ورود به دبستان از نیمه تیرماه تا کنون در 16 پایگاه، تصریح کرد: تا امروز 11 هزارو 744 نو آموز در سامانه سناد ثبت نام و نوبت گیری شده اند.

او با بیان این که تعداد 5 هزار نو آموز نیز مهر ماه سال گذشته در پیش دبستانی های استان در این طرح، سنجش شده اند، بیان کرد: از مجموع کودکان سنجش شده در تابستان سال جاری یک هزار و 375 کودک به پایگاه های تخصصی ارجاع شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از تخصیص 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای تجهیز هنرستان ها ی فنی و حرفه ای و کاردانش استان خبر داد و عنوان کرد: همچنین به منظور به روز رسانی تجهیزات و لوازم اداری مدارس بیش از 3 میلیارد تومان وسایل اداری خریداری و در اختیار شهرستان ها قرار گرفته است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به هزینه کرد یک میلیارد و 600 میلیون تومان جهت تهیه لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده، خاطر نشان کرد: صیانت از سلامت و امنیت جسمی و روانی دانش آموزان اولویت اول و خط قرمز خادمین آموزش و پرورش در خراسان جنوبی است.

او؛ کمبود فضا و عدم پیش بینی فضای آموزشی در ساخت و سازهای کلان شهری را مهم ترین مشکل آموزش و پرورش در خراسان جنوبی دانست و تشریح کرد: در حال حاضر احداث 700 کلاس درس در استان روری است که بخش عمده این کلاس ها باید در مرکز استان احداث شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از فعالیت 41 مدرسه دو نوبته در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 38 مدرسه در بیرجند، 2 مدرسه در طبس و یک آموزشگاه نیز در قاین فعالیت می کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که در سال تحصیلی جدید کلاس بدون معلم نداریم؛ خاطر نشان کرد: کلیه ی مدارس استان در هر وضعیتی باز بوده و مدیران و معلمان مدارس موظف به حضور در محل کار در تمام ایام کاری هفته طبق ابلاغ خود هستند.

به گفته واقعی تمام مدارس زیر 50 نفردانش آموز صد در صد به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی باز بوده و مدارسی که جمعیت دانش آموزی بالایی دارند، کلاس های درس با 50 درصد دانش آموزان به صورت حضوری برگزار می شود.

او، از برگزاری دوره آموزشی تولید محتوای الکترونیک برای 4 هزار معلم استان به میزان 16 ساعت خبر داد و خاطر نشان کرد: درسال تحصیلی گذشته بیش از 50 هزار نفر ساعت دوره آموزشی به منظور ارتقاع توانمندی ها ی حرفه ای و شغلی فرهنگیان استان برگزار شده است.

دبیر آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که کتب درسی دوره ابتدایی به صورت کامل در اختیار ادارات و مدارس قرار گرفته و توزیع شده است، ابراز داشت: کتیب درسی دوره اول متوسطه از بیستم مردادماه، کتب دوره متوسطه دوم از بیست و هفتم مردادو کتب استثنایی و هنرستان های فنی و کاردانش نیز از دهم شهریور ماه شروع شده و در حال توزیع می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به برخورداری همه دانش آموزان استان از خدمات آموزشی و پرورشی تأکید کرد: آموزش ها به صورت حضوری و غیر حضوری ارائه شده که درروش غیر حضوری آموزش های کمل به شیوه ی تولید محتوای الکترونیک، درسنامه و بسته های آموزشی به دو صورت آنلاین و آفلاین در اختیار دانش آموزان استان قرار می گیرد.

اودر خصوص زنگ نماز و نحوه ی اقامه نماز جماعت در مدارس نیز، مطرح کرد: در صورتی که ساعات کار مدارس با بانگ اذان توأمان شود، به محض شنیدن بانگ اذان، نماز جماعت در کلیه مدارس و با رعایت پروتکل های بهداشتی اقامه خواهد شد و این مهم متناسب با افق شرعی هر شهرستان طراحی شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تهیه تقویم الکترونیکی فعالیت های پرورشی استان گفت: برای نخستین بار در کشور انتخاب معلمین پایه اول مدارس استان به صورت جذبی بوده و تدریس این پایه به صورت کاملا تخصصی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار