ساخت و آماده‌سازی 12 آموزشگاه در مناطق عشایری فارس

شیراز(پانا)- رئیس آموزش وپرورش عشایر فارس با تقدیر از حمایت‌های مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در ساخت پروژهای آموزشی عنوان کرد که هم اکنون ۱۲ باب آموزشگاه در مناطق متعدد عشایری در حال ساخت است که اغلب آنها در اوایل مهرماه به بهره برداری خواهند رسید .

کد مطلب: ۱۱۱۹۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ساخت و آماده‌سازی 12 آموزشگاه در مناطق عشایری فارس

بهنام حیدری در حاشیه برگزاری سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش کشور در شیراز ،گفت : یکی از موفقیت‌های ارزشمند آموزش و پرورش عشایر استان فارس، کسب مقام دوم استان در امتحانات کتبی نهایی سال 1399 ، در مجموع رشته‌های علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی و ارتقاء از رتبه 18 به رتبه 2 در سطح استان است که نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش عشایر فارس است.
رئیس آموزش و پرورش عشایر فارس افزود: سخت کوشی دانش‌آموزان مستعد عشایری، احساس مسوولیت مدیران مدارس شبانه‌روزی و کادر آموزشی و اجرایی این آموزشگاه‌ها و ایثار و فداکاری دبیران تلاشگر شبانه‌روزی‌ها و برنامه‌ریزی و پیگیری مجدانه کارکنان اداری است که امسال علی‌رغم شرایط خاص سال تحصیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا و حساسیت‌های ایجاد شده در این زمینه، مدیران این مدارس با عنایت خداوند و احساس مسوولیت مضاعف، دانش‌آموزان پایه دوازدهم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به حساسیت سلامت آنها، در خوابگاه‌ها اسکان دادند.
حیدری ادامه داد: ادارات آموزش پرورش عشایری به دلیل شرایط خاص زندگی عشایر و گستردگی جغرافیایی، نیاز به الگوهای خاص آموزشی دارد و با توجه به شرایط کرونا که آموزش باید از طریق فضای مجازی ارائه شود و بسیاری از مناطق عشایری دسترسی به فضای مجازی و شبکه شاد ندارند.
او افزود: در این راستا برنامه‌ریزی خاص به عمل آمده تا با تهیه بسته‌های خاص آموزشی و توجیه مدیران و معلمان عشایری، و نیز برگزاری کلاس‌ها در مناطق کم جمعیت عشایری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شرایط تحصیلی مطلوبی برای تمامی دانش‌آموزان عشایر فراهم شود که تحصیل و آموزش آنها با وقفه مواجه نشود.
رئیس آموزش و پرورش عشایر فارس در خصوص زمان آغاز و پایان سال تحصیلی ( اول مهر، پایان خرداد وتعطیلات نوروز) اظهار کرد‌: تقویم زمانی برای شروع و پایان سال تحصیلی به همین گونه خواهد بود.
حیدری گفت: از آنجا که وجود شبکه‌های گسترده مجازی در سطح جهانی باعث شده تا کره زمین به عنوان یک دهکده کوچک جهانی قلمدادشود، این امر بر تمامی مراودات جهانی از جمله آموزش و پرورش تاثیر گذاشته است.
او اضافه کرد : قطعا بحث آموزش در سال های آینده تحت تاثیر این مساله قرار خواهد گرفت و آموزش به سمت مدارس هوشمند پیش خواهد رفت. ما هنوز آمادگی و زیر ساخ‌ های لازم را برای عملی شدن این امر نداریم و به نظم این چالش پیش روی ما در آینده خواهد بود.
رئیس آموزش و پرورش عشایر فارس با تاکید بر لزوم هم افزایی سایر دستگاه‌ها با آموزش و پرورش گفت: در تلاش هستیم تا بر اساس قول مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوعات از جمله ادارات کل آموزش و پرورش ، فرمانداری‌ها ، نوسازی مدارس، ورزش و جوانان، ارتباطات و فن‌آوری ،امور اجتماعی استانداری ، سازمان برنامه و بودجه و ...مشکلات را برطرف کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار