بازدید رییس سازمان امور عشایر کشور از الیگودرز

خرم آباد(پانا)- "کرمعلی قندالی" رییس سازمان امور عشایری کشور روز دوشنبه از طرح تبدیل ۲۵۰ هکتار اراضی دیم به آبی در مناطق عشایری شهرستان الیگودرز بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
بازدید رییس سازمان امور عشایر کشور از الیگودرز

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: طرح ۲۵۰ هکتاری آبیاری بارانی در روستای خلیل آباد آب باریک اجرا شده و بدون استفاده از هیچگونه انرژری برق، آب را به صورت ثقلی منتقل می کند.

"سعید کریمی" بدون اشاره به جزییات و اعتبار این طرح عنوان کرد: همچنین در این سفر از چند سایت اسکان و مزرعه گیاهان دارویی مناطق عشایری الیگودرز بازدید شد.

وی تصریح کرد: کلنگ زنی تالار گردشگری در الیگودرز و دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان از برنامه های سفر رییس سازمان امور عشایر به الیگودرز بوده و فردا سه شنبه نیز قرار است پس از دیدار با استاندار لرستان به مناطق عشایری خرم آباد و پیرجد سرکشی کند.

مدیرکل امور عشایر لرستان گفت :‌ بر اساس آمار سال ۸۷، این استان بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری با جمعیت ۸۴ هزار نفر دارد که ۴.۷ جمعیت لرستان را تشکیل می دهند و رتبه خانواری و جمعیت آنها در سطح کشور به ترتیب هفت و شش است.

کریمی با اشاره به نقش عشایر در گردش اقتصاد لرستان، تصریح کرد:‌ این جمعیت ۱۳۰ هزار تن انواع محصولات لبنی و دامی معادل ۲۵ درصد پروتئین استان را تولید می کنند و در مجموع سهم آنها در تولید ناخالص ملی با احتساب سایر محصولات زراعی، دامی و صنایع دستی ۹۰۰ میلیارد تومان است.

وی اقتصاد متکی به دامداری و مرتع، ساختار اجتماعی بسیار منسجم و زندگی مبتنی بر کوچ را سه ویژگی مهم عشایر دانست و گفت: بیمه اجتماعی از مهمترین نیاز این افراد و مورد توجه نظام جمهوری اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار