با حضور معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی؛

۲۷۲ میلیارد ریال طرح عمرانی در تکاب به بهره‌برداری رسید

ارومیه (پانا) - 16 طرح عمرانی، مخابراتی و گازرسانی با ۲۷۲ میلیارد ریال هزینه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی به مناسبت هفته دولت در تکاب به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۱۱۸۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
۲۷۲ میلیارد ریال طرح عمرانی در تکاب به بهره‌برداری رسید

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، نادر صادقی در آیین افتتاح طرح‌های عمران شهری تکاب گفت: افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح مختلف در هفته جاری نشانه تلاش دولت و مسوولان استان برای امیدبخشی به مردم در شرایط دشوار اقتصادی است.

وی افزود: در هفته دولت امسال، ۴۵۹ طرح عمرانی با هشت‌هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه افتتاح و ۵۶ طرح عمرانی نیز با یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مناطق مختلف آذربایجان غربی کلنگ‌زنی شده که بیانگر عزم جدی مسوولان و تدبیر استاندار برای توسعه استان به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام اتاق بازرگانی ایران، آذربایجان‌غربی برای دومین سال پیاپی رتبه نخست فضای کسب و کار در کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۱۰۹ پروژه اقتصادی با ۵هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهرهای استان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به افتتاح طرح‌های مختلف توسعه‌ای در تکاب در جریان هفته دولت ادامه داد: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تکاب بیش از طرح‌های افتتاح شده‌است از این‌رو معادن فلزی و غیرفلزی، آثار طبیعی و تاریخی، صنایع دستی و هنر- صنعت فرش دستباف، پتانسیل‌های کشاورزی و دامداری و صنایع پایین دستی معادن، هریک زمینه ای مناسب برای ارتقای شاخص های توسعه تکاب به‌شمار می‌رود.

افتتاح ۱۶ طرح مختلف در تکاب ارمغان پنجمین روز هفته دولت

سرپرست فرمانداری تکاب نیز در این مراسم گفت: ۹ طرح عمران شهری، سه طرح مخابراتی، ۲ طرح گازرسانی روستایی، یک طرح آسفالت محور روستایی و رونمایی عملیات استحکام بخشی ایوان غربی مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان طرح های قابل افتتاح این شهرستان به شمار می‌رود.

سید هادی طباطبایی افزود: برای طرح های عمران شهری تکاب که شامل سه پروژه احداث و توسعه بوستان و تفرجگاه، آسفالت معابر شهری، عملیات عمرانی ورودی جاده تکاب - سقز، جدول‌گذاری معابر، احداث دیوار حفاظتی و مسیردوچرخه سواری می‌شود، بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده‌است.

وی بیان کرد: همچنین با ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه ۲۳ طرح مخابراتی شامل کابل‌کشی و توسعه شبکه فیبرنوری و ارتقای پنج سایت تلفن همراه، احداث خط‌های تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت مسکن مهر فرهنگیان، کوی اندیشه‌سازان شهر تکاب و روستای قرخلو با واگذاری ۵۰۰ خط جدید به مشترکان اجرا و تکمیل شده که امروز با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سرپرست فرمانداری تکاب اظهار کرد: علاوه بر این، بهره‌برداری از ۲ طرح گازرسانی به روستاهای قلعه جوق و بدرلو از توابع بخش مرکزی این شهرستان با ۶ میلیارد ریال هزینه و ۷.۴ کیلومتر شبکه گذاری آغاز و موجب برخورداری ۹۰ خانوار روستایی از شبکه گاز طبیعی شد.

طباطبایی ادامه داد: با بهره‌برداری از ۲ طرح گازرسانی روستایی، تعداد روستاهای بهره‌مند از شبکه گاز طبیعی در تکاب به ۲۶ روستا رسید که با تکمیل طرح‌های درحال اجرا، این تعداد تا پایان سال به ۴۰ روستا خواهد رسید.

وی اضافه کرد: امروز همچنین طرح آسفالت جاده روستاهای آق‌دره وسطی و آق‌دره علیا در بخش تخت سلیمان به طول پنج کیلومتر با ۱۳ میلیارد ریال هزینه با مشارکت کارخانه طلای آق‌دره تکاب به بهره‌برداری رسید که با افتتاح این طرح عمرانی بیش از ۳۰۰ خانوار روستایی از راه دسترسی مناسب بهره‌مند شدند.

طباطبایی با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی در شهر تکاب گفت: تلاش می‌کنیم با اقدامات عمرانی شهرداری، علاوه مناطق گردشگری و محوطه های باستانی، داخل شهر تکاب نیز به فضایی گردشگر پذیر تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار