سفر به شمال مساوی با احتمال پیک دوباره بیماری کرونا است

هموطنان از سفر و تردد به استان گیلان جدا خودداری کنند

رشت (پانا) - هموطنان به خاطر حفظ حرمت ماه محرم و جلوگیری از گسترش زنجیره انتقال کرونا و سلامتی مردم استان در تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی از سفر و تردد به استان گیلان جدا خودداری کنند، زیرا ممکن است ضریب ابتلا را مجدد در این استان افزایش دهند.

کد مطلب: ۱۱۱۸۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
سفر به شمال مساوی با احتمال پیک دوباره بیماری کرونا است

به گزارش ایسنا، آسیب‌ها و خطرات سلامتی، اقتصادی و اجتماعی به دنبال شیوع ویروس کرونا همچنان برقرار است و طی روزهای آینده به دلیل تعطیلاتی که پیش رو داریم و با توجه به شرایط خاصی که در این روزها در سراسر کشور و خصوصا گیلان وجود دارد، خطر و آسیب ویروس کرونا و آسیب هایی که به اقشار و گروه‌های مختلف وارد شده، همچنان جدی است.

با نزدیک شدن به آغاز تعطیلات تاسوعا و عاشورا حسینی و شروع مسافرت‌ها به ویژه به استان‌های شمالی نگرانی در مسئولان و مردم استان برای اوج گیری دوباره ویروس کرونا افزایش یافته است و مسئولان استان گیلان از هموطنان درخواست دارند که برای جلوگیری از افزایش موارد ابتلا به کرونا از سفر به این استان جدا خودداری کنند.

هموطنان به خاطر حفظ حرمت ماه محرم و جلوگیری از گسترش زنجیره انتقال کرونا و سلامتی مردم استان در تعطیلات پیش رو از سفر و تردد به استان گیلان جدا خودداری کنند؛ زیرا ممکن است ضریب ابتلا را مجدد در این استان افزایش دهند.

در شرایطی که کرونا همچنان می تازد و قربانی می گیرد کادر بهداشت و درمان در سخت ترین شرایط جسمی و روحی برای بازگشت بیماران کرونا به زندگی تلاش می‌کنند؛ عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در بالا رفتن آمار مبتلایان و فشار مضاعف به کادر درمان بی تاثیر نبوده، بنابراین با پرهیز از سفر به کادر درمان کمک کنیم.

گیلانیان خارج از استان، سفر به زادگاه خود را به تعویق بیاندازند

ارسلان زارع استاندار گیلان، در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا این هفته با اشاره به اینکه برخی از هم استانی ها طبق یک رسم قدیمی برای شرکت در مراسم سنتی عزاداری به شهرهای زادگاه خود سفر می کنند، گفت: گیلانی‌ها محب اهل بیت (ع) هستند اما از آنان همچون دیگر هموطنان، می خواهیم امسال با توجه به شرایط پیش آمده، از انجام سفر به گیلان خودداری کنند.

وی تصریح کرد: برای قدردانی از جامعه پزشکی و کادر درمانی هیچ اقدامی بهتر از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کاهش مراودات اجتماعی، پرهیز از اجتماعات، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و پیشگیری از رفت و آمدهای غیر ضروری نیست.

استاندار گیلان بر لزوم تشدید نظارت‌ها و سرکشی‌ها در هفته جاری به ویژه ایام تعطیل و برخورد قاطع با متخلفان تأکید و اضافه کرد: بررسی‌ها نمایانگر رعایت دستورالعمل‌ها توسط مردم است اما نباید از تعطیلات پیش‌رو غافل شویم چراکه معتقدم هر تغییر رفتاری در مراقبت‌های بهداشتی، تغییر در وضعیت ابتلا به این بیماری را به دنبال دارد.

عادی انگاری نسبت به بیماری کرونا خطرناک است

ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در گفتگویی با تأکید بر خودداری از عدم سفرهای غیر ضرور از سوی هموطنان به این استان، اظهار کرد: در حال حاضر بار بیماری ویروس کرونا در استان گیلان از بین نرفته است.

وی با بیان اینکه اغلب شهرهای استان گیلان درگیر کووید ۱۹ هستند، افزود: بسیاری از این شهرها در وضعیت قرمز هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر حساسیت مردم نسبت به این بیماری یادآور شد: عادی انگاری نسبت به بیماری کرونا خطرناک است. همه باید نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی از جمله پرهیز از سفرهای غیرضروری، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست ها با آب و صابون اهتمام جدی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار