نماینده مجلس خبرگان: دیدگاه رهبر معظم انقلاب شرایط عزاداری محرم ۹۹ را فراهم کرد

خرم آباد(پانا)- نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دیدگاه رهبر معظم انقلاب نسبت به برگزاری مراسم محرم در زمان شیوع کرونا، شرایط را برای عزاداری این ماه فراهم کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مجلس خبرگان: دیدگاه رهبر معظم انقلاب شرایط عزاداری محرم ۹۹ را فراهم کرد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا آیت الله احمد مبلغی در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تشریح ارزش سلامت در سیره علوی افزود: در بحث عزاداری ماه محرم و صفر مقام معظم رهبری عزاداری‌ها را منوط به رعایت شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی دانستند.

وی عنوان کرد:‌ نگاه عمیق رهبر معظم انقلاب با ظرافت بیان و باعث فهم درست و شایسته ای در میان مردم و عزاداران حسینی شد چراکه ایشان فضای مناسبی در جامعه برای تفهیم عزاداری ایجاد کردند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: مرحله پسا کرونا مرحله‌ای بسیار حساس است بنابراین مقوله صحت و سلامت باید بر روی میزهای مطالعاتی و پژوهشی باز تعریف شوند و جهان به سمت باز تعریف سلامت حرکت کند.

آیت الله مبلغی ادامه داد: دور شدن انسان از سلامت و صحت توسط انتشار ویروس کرونا در جوامع رخنه کرده به نحوی که جهان را تحت شعاع خود قرار داده است.

وی بیان کرد: درحال حاضر پیامدهای بعد از کرونا برای جهان مجهول و ناشناخته می باشد که این موارد در آینده مرکز توجه پژوهش‌ها خواهد بود.

وی همچنین افزود: مساعدت‌ و تلاش‌های همه جانبه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و جذب اعتبارات قابل توجه وخرید تجهیزات کاربردی در این مجموعه هوشمندانه بوده است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر تقویت دانشگاه در این زمینه گفت: پزشکان؛ پرستاران و کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ایثارگرترین افراد جامعه اسلامی ایران هستند که با تمام خستگی‌ها؛ خستگی ناپذیر ایستاده اند.

آیت الله مبلغی با اشاره به ضرورت ایجاد هیات‌های اندیشه ورز در دانشگاه‌ها افزود: این هیات ها می توانند با فعالیت علمی در حوزه‌های مختلف؛ دسته بندی پیشنهادات و ارائه آن به مسئولان ذیربط کشور، موثر و مفید عمل کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت هات‌های اندیشه ورز در بخش کشاورزی و هنر لرستان آغاز شده و با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب بر ایجاد این نهاد ها برای دانشگاها تاکید دارند باید در جهت پویایی حرکت‌های اجتماعی بسیار موفق و دقیق عمل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار