45 میلی متر بارش مونسونی در «ایراندگان» خاش ثبت شد

زاهدان (پانا) - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه بارش های مونسون با مقدار 45 میلی متر در ایرندگان خاش ثبت شد که منجر به جریان یافتن رودخانه های محلی و آبگرفتگی معابر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
45 میلی متر بارش مونسونی در «ایراندگان» خاش ثبت شد

محسن حیدری در گفت وگو با خبرنگار پانا اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت از یکشنبه گذشته بر شدت فعالیت بارش های مونسون در نواحی مرکزی و جنوبی استان افزوده شده و تا کنون در بیش از 25 ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی بارندگی ثبت شده است .

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه های بارانسنجی تا ساعت 09:30 صبح امروز بیشترین بارش ها به ترتیب از ایستگاه های «ایرندگان» خاش 45، «رحمان آباد ایرندگان» خاش با 31، «میرآباد» زاهدان و «چگرد» خاش 28، چانعلی زاهدان و «باراندشت گوهرکوه» خاش، 27 و «دهک» سراوان 23.5، سرمچ میانشهر نیکشهر 18 و آشار مهرستان 17 میلی متر گزارش شده است .

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بارش ها در برخی مناطق مرکزی و جنوبی استان منجر به جریان یافتن برخی رودخانه های محلی، آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها شده است .

محسن حیدری گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان شرایط برای رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعد و برق و تندباد موقتی در ارتفاعات جنوبی و مرکزی استان فراهم است .

وی افزود: با توجه به شدت بارش ها احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ و احتمال بروز خسارت وجود دارد .

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توصیه می شود در زمان بارش از تردد در حاشیه رودخانه های فصلی و اتراق در حاشیه آن ها و رفتن به ارتفاعات خودداری شود. همچنین در ترددهای جاده ای نیز به دلیل لغزندگی جاده ها احتیاط شود .

حیدری در ادامه به نوسانات دمایی استان در شبانه روز گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در 24 ساعت گذشته زاهدان با دمای 21 درجه سلسیوس بالای صفر خنک ترین شهر و دلگان با دمای 42 درجه سلسیوس گرمترین شهر استان شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار