معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد:

دلگان گرمترین شهر کشور

زاهدان (پانا)- معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد دلگان با دمای ۴۸.۶ درجه سلسیوس در شبانه روز گذشته گرمترین شهر کشور شد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
دلگان گرمترین شهر کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان؛ دیانتی اظهار کرد: پس از دلگان به ترتیب «شوش» با دمای ۴۷.۶ و «دهلران» با دمای ۴۷.۲ درجه سلسیوس دومین و سومین شهرهای گرم کشور در شبانه رو گذشته بودند.

او افزود: به طور کلی در شبانه روز گذشته دمای ۱۵ شهر سیستان و بلوچستان به بیش از ۴۰ درجه سلسیوس رسید که گرمترین شهرها به ترتیب دلگان با دمای ۴۸.۶، هیرمند ۴۶.۹، هامون و زهک ۴۵.۳، زابل ۴۵.۱ و ایرانشهر ۴۵ درجه بودهاند.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بر اساس جدیدترین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان انتظار می‌رود گرمای هوا در اکثر نقاط استان ادامه داشته باشد.

او از ادامه وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۲۳ متر بر ثانیه معادل ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید، اما تأثیر بخصوصی در دید افقی این شهر ایجاد نکرد.

دیانتی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پیش رو افزایش یابد و گردوغبار حاصل ضمن کاهش دید افقی، شرایط کیفی هوا را در نقاط مستعد ناسالم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار