ملکی خبر داد:

تمدید مهلت ثبت سفارش کتاب‌های درسی؛ تا 10 شهریور

نشست مجازی کارگروه برنامه ریزی و نظارت بر فروش و توزیع کتاب‌های درسی برگزار شد

تهران (پانا) - نشست ویدئویی کارگروه برنامه ریزی و نظارت بر فروش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1400-1399 به صورت زنده با تشریح فرایندها از سوی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تمدید مهلت ثبت سفارش کتاب‌های درسی؛ تا 10 شهریور

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، سومین نشست این کارگروه با حضور حسن ملکی رئیس سازمان، مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و روسای مناطق آموزشی سراسر کشور در سامانه شاد و به صورت زنده برگزار شد.

این نشست برای بررسی فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در سطوح ستادی، استانی و منطقه‌ای در زمینه ثبت‌نام دانش‌آموزان در سناد مدرسه و ثبت سفارش کتاب‌های درسی تشکیل شد.

ملکی در ابتدای این نشست ویدئویی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تمامی دست اندرکاران ثبت و سفارش کتاب‌های درسی به اهتمام بیشتر تمام عوامل از سطح ستاد تا مدرسه در جهت صددرصد شدن میزان ثبت‌نام در سناد و سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی دانش‌آموزان تأکید کرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به تقویم زمانی پیش‌بینی شده برای ارسال کتاب‌ها از مناطق و نواحی آموزشی سراسر به مدارس و توزیع بین دانش‌آموزان اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده مقرر بود از 25 مرداد تا 15 شهریور ماه، توزیع مواد آموزشی دانش‌آموزان تمامی پایه‌ها اعم از عادی و با نیازهای ویژه از سوی مدارس اجرا و به اتمام برسد.

وی افزود: علی رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان ثبت سفارش کتاب‌های درسی را انجام نداده‌اند لذا برای حل این مساله، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در کنار بسیج ظرفیت‌های درون دستگاهی خود نظیر بروز رسانی روزانه سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی از اطلاعات دانش‌آموزان درسناد مدارس، اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما، شبکه‌های اجتماعی دانش‌آموزی (شاد)، پرتال تخصصی سازمان، فضاها و شبکه های مجازی، سعی و اهتمام خود را در بهرمندی از ظرفیت‌های برون سازمانی نیز مانند پرتال‌ها، وبگاه ها و خبرگزاری ها، علی الخصوص رسانه ملی جهت ترغیب افراد جامانده برای ثبت‌نام در مدارس و ثبت سفارش کتاب‌های درسی به کار گرفته است.

ملکی ادامه داد: برای ارائه فرصت مجدد برای افراد جامانده، مهلت ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا روز دوشنبه 10 شهریور ماه تمدید شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص ضرورت دسترسی به کتاب درسی در اوضاع کنونی نظام تعلیم و تربیت کشور بیان کرد: کتاب درسی یکی از مولفه‌های اصلی و تاثیر گذار در فرآیند یاددهی - یادگیری دانش‌آموزان است و یکی از مصادیق بارز برقراری عدالت آموزشی دسترسی همگانی سهل و ارزان قیمت دانش‌آموزان به محتوای آموزشی است؛ بنابراین ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و مناطق تابعه باید اقدامات لازم را برای تقویت زیر ساخت‌های مورد نیاز برای ثبت‌نام دانش‌آموزان نظیر رفع اشکالات ثبت‌نام در سناد مدارس، افزایش روزهای حضور کادر اجرایی مدارس، تسریع در اعلام نتایج سنجش دانش‌آموزان ورودی اول ابتدایی و آزمون‌های مدارس خاص پایه‌های دوره‌های اول و دوم متوسطه در دستور کار خود قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار