رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد

نذورات محرم در قالب ماسک و اقلام بهداشتی برای نیازمندان تامین شود

ناهید خداکرمی: ایستگاه‌های صلواتی می‌تواند به ایستگاه‌های صلواتی توزیع ماسک تبدیل شود

تهران (پانا) - در شرایط فعلی که برای مقابله با بیماری کرونا هیچ واکسن و دارویی وجود ندارد، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری‌ها و شست‌وشوی مداوم دست‌ها فقط راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری به شمار می‌رود و با توجه به ایام عزاداری محرم افراد می‌توانند نذورات خود را در قالب تامین اقلام بهداشتی در نظر بگیرند.

کد مطلب: ۱۱۱۸۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
نذورات  محرم در قالب ماسک و  اقلام بهداشتی  برای نیازمندان تامین شود

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا ظهر روز گذشته (3 شهریورماه) در مجموع تعداد ۳۶۱ هزار و ۱۵۰ نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۷۷۶ نفر جان خود را از دست دادند و ۳۱۱ هزار و ۳۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. با توجه به شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا و با توجه به اینکه در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) قرار داریم ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این ایام موجب تغییر در سبک عزاداری و طبخ نذری نسبت به سال‌های گذشته شده است.

امسال با شیوع ویروس کرونا نذری دادن در هیات‌های عزاداری ممنوع شده و هیات‌ها موظف هستند برای حفظ سلامتی عزاداران حسینی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و نذورات به صورت کمک‌های مومنانه در بین نیازمندان توزیع شود. همچنین متولیان حوزه بهداشت پروتکل‌هایی را برای هیات‌های عزاداری تدوین کرده‌ که طبق آن مصرف غذا در هیات‌ها ممنوع است و همچنین طبق توصیه ستاد مقابله با کرونا بهتر است نذورات در قالب تامین ماسک و سایر اقلام برای نیازمندان صورت بگیرد.

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا درباره پروتکل‌های بهداشتی و توزیع نذورات در ایام عزاداری محرم اظهار کرد: «یک بخش از موضوعی که در این ایام مطرح است، نذورات و قربانی‌هایی است که انجام می‌شود. این روزها همه دلسوزان به خصوص کادر بهداشتی بر این باور هستند که به هیچ عنوان نذورات از جمله چای، شربت و غذا سِرو نشود.»

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه بهتر است نذورات به سمت اقلام بهداشتی برود، گفت: «ایستگاه‌های صلواتی می‌تواند به ایستگاه‌های صلواتی توزیع ماسک تبدیل شود. همچنین نذورات می‌تواند به سمت تامین اقلام برای مراکز درمانی و برای نجات انسان‌ها هزینه شود.»

وی تاکید کرد: «همچنین نذورات ایام محرم می‌تواند در قالب بسته‌های خشک تهیه و در اختیار نیازمندان قرار داده شود. در واقع محرم امسال کرونا باعث شود نذورات مردم به دست افرادی برسد که نیازمندند و امام حسین(ع) نیز می‌خواهد این افراد بهره‌مند شوند. امید است همه مردم درک خود را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که یک مساله عمومی در کشور است، معطوف کنند و نشان دهند که شور و شعور حسینی را می‌توان توامان باهم برقرار کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار