مدیرعامل توانیر:

عبور بدون خاموشی از تابستان 99

تهران ( پانا) - مدیرعامل شرکت توانیر می‌گوید با وجود اینکه تابستان گرمی را تجربه کردیم، اما خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای نداشتیم و حتی مصرف برق در صنایع ۱۱.۸ درصد افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۱۱۷۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
عبور بدون خاموشی از تابستان 99

به گزارش ایسنا، محمد حسن متولی‌زاده دوم شهریورماه در آیین افتتاح چهار پروژه برق‌رسانی و نیروگاهی در استان مرکزی که همزمان با هفته دولت انجام شد، با اشاره به افتتاح ۶ پروژه با سرمایه ۲۴۶ میلیارد تومانی در اردیبهشت‌ماه و چهار پروژه با سرمایه ۲۰۶ میلیارد تومانی در شهریورماه ۹۹، اظهار کرد: افتتاح این پروژه‌ها در سال جاری نشان از هماهنگی و تحرک صنعت برق در استان مرکزی دارد و خوشبختانه بخش‌ خصوصی در این پروژه‌ها سهیم است.

وی با تاکید بر اینکه شتاب مناسب حاکم بر صنعت برق استان مرکزی به توسعه و رونق می‌انجامد و زیرساخت‌ها را برای سرمایه‌گذاری تامین می‌کند، افزود: توسعه زیرساخت‌ها و شتاب مناسب استان باعث شده است که بتوان از هر نوع تقاضایی برای توسعه حمایت کرد.

متولی‌زاده با اشاره به پویش هر هفته الف-ب ایران وزارت نیرو که ساخت و سازها و سازوکارها را همزمان مورد توجه قرار داده است، گفت: در سال ۹۹، تابستان سخت، اما افتخارآمیزی را تجربه کردیم، گرما زودرس بود به طوری که طبق اعلام هواشناسی در خردادماه ۱.۸ درجه سانتیگراد هوا گرمتر از سال‌های قبل و بلکه ۳۰ سال اخیر بوده است و همین مسئله انتظارها را برای افزایش مصرف را ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: به ازای هر درجه افزایش دمای هوا، مصرف برق به میزان ۱۵۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد، علاوه بر این امسال هزار مگاوات مصرف در صنعت برق افزایش یافت، یک میلیون مشترک جدید به مشترکین برق کشور افزوده شد و ۵.۲ درصد نیز رشد مصرف رقم خورد، بر همین اساس سازوکاری برای عبور از پیک مصرف بدون اعمال خاموشی مدنظر قرار گرفت و با همکاری مردم، صنایع و کشاورزان موفق به تحقق این هدف و سازوکار شدیم و برای اولین پس از سال‌های پیاپی که رشد مصرف برق مان پنج درصد بود، امسال این رقم کاهش یافت و به یک درصد رسیدیم.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه صرفه جویی‌ها باعث جلوگیری از احداث یک نیروگاه ۴۳۰۰ مگاواتی به ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان شد، گفت: با کمک صنایع، کشاورزان و مردم به جای صرف منابع کشور برای احداث یک نیروگاه به جهت تامین چندصدساعت برق، صرفه جویی صورت می گیرد و د این شرایط حتی با خاموشی‌ برنامه‌ریزی شده نیز مواجه نشدیم و حوادث نیز در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شد.

وی با اشاره به افزایش مصرف تا ۱۱.۸ درصد در صنایع بزرگ مانند آلومینیوم و فولاد و ...، بیان کرد: علیرغم کنترل بار، افزایش تولید نیز رقم خورده است و در بخش کشاورزی نیز رشد ۴.۵ درصدی به ثبت رسیده است ولی با کمبود برق یا خاموشی مواجه نشدیم.

متولی‌زاده اضافه کرد: در سال گذشته ۳۶ میلیارد تومان پاداش همکاری به صنایع، مردم و کشاورزان داده شد و قطعا با همکاری در سال جاری این رقم افزایش خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار