استاندار گیلان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا تأکید کرد؛

تلاش های جامعه پزشکی در مقابله با کرونا ، گامی برای امیدافزایی است

استاندار گیلان با تصریح اینکه تلاش ها و کوشش های جامعه فداکار پزشکی در مقابله با کرونا ، گامی برای امیدافزایی در جامعه است، گفت: گیلانیان مستقر در خارج از استان، همچون دیگر هم وطنان، سفر به گیلان را به زمان دیگری موکول کنند.

کد مطلب: ۱۱۱۷۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تلاش های جامعه پزشکی در مقابله با کرونا ، گامی برای امیدافزایی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ماندگار در تاریخ ایران، شهیدان رجایی و باهنر اسوه‌های خدمت خالصانه به مردم و تبریک فرارسیدن هفته دولت به خدمتگزاران مردم در دولت، مناسبت ماه محرم را تسلیت گفت.

وی همچنین به اول شهریورماه روز بزرگداشت ابوعلی سینا اشاره و با تبریک روز پزشک به تلاشگران این عرصه گفت: امسال در شرایطی این مناسبت را گرامی می داریم که در شش ماه گذشته شاهد تلاش های بی وقفه و ایثار جامعه پزشکی و البته دیگر فداکاران کادر درمان برای حفظ سلامت جامعه بوده ایم و در این راه؛ شماری از آنان، به خیل شهدا پیوسته اند.

نماینده عالی دولت در گیلان تلاش و خدمت جامعه پزشکی در جریان مقابله با کرونا را گامی در جهت افزایش امید مردم عنوان و خاطرنشان کرد: اینکه در دوران اوج شیوع کرونا بخش اعظمی از مردم به توصیه های پزشکان، کادر درمانی و کارشناسان بهداشتی مبنی بر ماندن در خانه عمل کردند؛ نشان از اعتماد عمومی به این قشر است.

وی گفت: برای قدردانی از جامعه پزشکی و کادر درمانی هیچ اقدامی بهتر از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کاهش مراودات اجتماعی، پرهیز از اجتماعات، استفاده از ماسک، شست‌و‌شوی مرتب دست‌ها و پیشگیری از رفت و آمدهای غیر ضرور نیست.

وی ادامه داد: به طور قطع عزاداران حسینی، در برپایی مراسم سوگواری برای سرور و سالار شهیدان؛ ملاک عمل خویش را توصیه های بهداشتی قرار داده اند و گزارش‌های واصله از مرکز استان و شهرستان‌ها در دو شب گذشته نشان از رعایت شایسته و مطلوب عزاداران، متولیان هیأت‌های مذهبی، وعاظ و مداحان دارد که بخش اعظمی از این مراقبت‌ها در راستای پیروی از منویات رهبری‌ست که به صراحت اعلام کردند مبنا و معیار در این حوزه تصمیمات ستاد ملی مقابله با کروناست.

استاندار گیلان به تبیین‌های صورت گرفته توسط مدیرکل و رئیسان شهرستانی تبلیغات اسلامی، فرمانداران و بخشداران برای متولیان امر برگزاری عزاداری سرور و سالار شهیدان در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در این خصوص نیز گیلان که در بسیاری از امور پیشتاز بوده، خوش بدرخشد و بسیار امیدواریم که برگزاری این آیین مذهبی در سایه اعتماد به نظر کادر پزشکی و درمان ، جلوه ای دیگر از انسجام ملی باشد چراکه تصمیمات استانی نباید مغایر با تصمیمات ستاد ملی باشد.

وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری مراسم در فضای بسته که منجر به شکل گیری اجتماعات فشرده انسانی شود در ماه محرم ممنوع است، گفت: طبق تصمیم ابلاغ شده ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری مراسم صرفاً در محیط و فضای باز مجاز است.

وی با اشاره به اینکه برخی از هم استانی ها طبق یک رسم قدیمی برای شرکت در مراسم سنتی عزاداری به شهرهای زادگاه خود سفر می کنند، گفت:گیلانی‌ها محب اهل بیت (ع) هستند اما از آنان همچون دیگر هموطنان، می خواهیم امسال با توجه به شرایط پیش آمده، از انجام سفر به گیلان خودداری کنند.

استاندار گیلان همچنین به شهرداری ها بویژه شهرداری مرکز استان تأکید کرد که در خصوص آذین بندی شایسته و متناسب با ماه محرم خیابان ها و معابر، بیش از پیش، اهتمام جدی داشته باشند.

دکتر زارع با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری کنکور سراسری با رعایت پروتکل های بهداشتی طی سه روز گذشته افزود: برگزاری شایسته و مطلوب بدون حاشیه این آزمون که با تلاش‌های مجریان، همکاری ناظران، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داوطلبان و همراهی خانواده‌ها انجام گرفت؛ نشان داد می توان همه فعالیت ها را با تدبیر و برنامه ریزی و در نظر داشتن سلامت دانش آموزان و خانواده های آنان و در واقع جامعه انجام داد.

وی به ابراز رضایت 98 درصد داوطلبان از فاصله چینش صندلی‌ها و رضایتمندی از رعایت الزامات بهداشتی توسط مراقبان و عوامل اجرایی براساس نظرسنجی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: معتقدم این تجربه در خصوص آغاز سال تحصیلی جدید نیز باید ملاک عمل باشد و تمامی برنامه ریزی ها بویژه استفاده از بستر فضای مجازی برای پیگیری فعالیت های آموزشی به گونه ای صورت گیرد که در روند آموزش دانش آموزان خللی ایجاد نشود.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: مجدداً تأکید می‌کنم که باید سطح زیرساخت‌ها و شبکه‌های ارتباطی در وضعیت اطمینان بخش برای دانش‌آموزان و والدین باشد و از هیچ تلاشی در این خصوص نباید فروگذار کرد.

وی به سرکشی‌های خوب صورت گرفته از روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اقشار مختلف و اماکن عمومی اشاره کرد و افزود: براساس گزارش‌های واصله 131 مورد از اماکن بازرسی شده، مرتکب تخلف شده اند که برای رسیدگی به کمیته بررسی تخلفات، تعزیزات و محاکم قضایی معرفی و 24 مورد از محل کسب نیز پلمپ شدند.

استاندار گیلان بر لزوم تشدید نظارت‌ها و سرکشی‌ها در هفته جاری به ویژه ایام تعطیل و برخورد قاطع با متخلفان تأکید و اضافه کرد: بررسی‌ها نمایانگر رعایت دستورالعمل‌ها توسط مردم است اما نباید از تعطیلات پیش‌رو غافل شویم چراکه معتقدم هر تغییر رفتاری در مراقبت‌های بهداشتی، تغییر در وضعیت ابتلا به این بیماری را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه کاهش بستری‌ها در بیمارستان به معنای کاهش بیماری نیست، گفت: شهرداران، نیروهای انتظامی و دیگر متولیان اماکن عمومی باید نظارت بیشتری داشته باشند و در این مسیر نقش صدا و سیما و رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی گسترده برای پرهیز از سفرهای غیرضرور و استفاده از ماسک بسیار اثرگذار است.

دکتر زارع همچنین به کمک‌های مومنانه آحاد مردم نیک اندیش و خیران برای افراد مستحق و آسیب‌دیده از کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: در مراحل قبل اجرای این طرح گیلانیان به خوبی همراهی و همکاری کردند و انتظار دارم همچون گذشته به ویژه در ایام عزاداری سرو و سالار شهیدان برای کمک به همنوعان خود بشتابند و فرمانداران و کارگروه رسانه و فضای مجازی نیز با تولید محتواهای مرتبط، مردم را برای مشارکت بیشتر در این امر تشویق کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار