منادی: مسئولی به عنوان رابط مجلس و سازمان سمپاد معرفی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد برای سازمان استعدادهای درخشان قطعا برنامه داریم، جلساتی خواهیم داشت و مسئولی به عنوان رابط مجلس و سازمان سمپاد معرفی خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
منادی: مسئولی به عنوان رابط مجلس و سازمان سمپاد معرفی  می‌شود

علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه پرسشگر شبکه آموزش اظهار کرد: «در کمیسیون آموزش یک رویکردی درباره نخبگان داریم و جلسات مفصلی برگزار شده ولی ویژه سمپاد هنوز کار خاصی نکرده‌ایم. قطعا برنامه داریم و جلساتی خواهیم داشت و مسئولی به عنوان رابط مجلس و سازمان سمپاد معرفی خواهیم کرد.»

منادی با بیان اینکه نگاه‌های متفاوتی درباره سمپاد وجود دارد گفت: «آیا تستی که بچه‌ها را جدا می‌کند به درستی طراحی شده است؟ آیا این آزمون خودش ویژگی‌ها و حساسیت بالایی دارد و آیا به درستی می‌تواند بچه های مستعد را شناسایی کند؟ آیا بچه‌هایی نداریم که از چشم ما دور مانده باشند؟»

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «انگیزش مهم است. نباید بچه‌ها در مدارس تک بعدی پرورش پیدا کنند.»

منادی درباره این موضوع که برخی سمپادی‌های ما در دوره کارشناسی رشته دیگری می‌خوانند و بعد برای مقطع ارشد به سمت علوم انسانی می‌روند گفت: «نوبلیست‌هایی داریم که ریاضی خوانده‌اند و بعد دانشگاه به سمت علوم انسانی رفته‌اند. به عنوان مثال کم داریم کسی که اقتصاد انرژی بلد باشد. اینطور حرکت کردن مسیر درستی است که جواب خوبی می‌دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار