انتقاد مدیرکل آموزش و پرورش استان از عدم احساس مسئولیت برخی دستگاه ها برای آغاز سال تحصیلی؛

بازگشایی مدارس یک جشن ملی است

کرج(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه بازگشایی مدارس یک جشن ملی است عنوان کرد دستگاه ها خود را در برگزاری این جشن سهیم نمی دانند.

کد مطلب: ۱۱۱۶۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدارس یک جشن ملی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، سالار قاسمی در ستاد استانی تفاهم نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی استان ها که با حضور رییس شورای اسلامی استان، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس و اعضای شوراهای اسلامی استان و شهرستان برگزار شد گفت: شهر را یک کالبد فیزیکی نبینیم به همین جهت ضرورت دارد نگاه مدیران ما باید فرهنگی باشد.

قاسمی افزود: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه حاکمیتی است و همه باید در کنار آن باشند، هر اتفاقی در جامعه می افتد همه نظر به عملکرد آموزش و پرورش دارند.

وی ادامه داد: در خصوص آغاز سال تحصیلی در استان هیچ تماسی از ارگان های دیگر برای همکاری نداشتیم و تمام کارها بر دوش آموزش و پرورش است.

این مقام مسئول با انتقاد از عدم احساس مسئولیت برخی مدیران و دستگاه ها در این خصوص گفت: بازگشایی مدارس یک جشن ملی است اما آیا دستگاه ها و نهادها خود را در این جشن سهیم می دانند؟

دبیر شورای آموزش و پرورش استان یادآور شد: در کشورهای بزرگ و توسعه یافته دنیا بخش اعظمی از کارهای آموزش و پرورش بر دوش شهرداری هاست.

قاسمی در ادامه با اشاره به تداوم آموزش های مجازی در سال تحصیلی آینده گفت: ۳۰۰۰ دانش آموز بی بضاعت در استان ما به امکانات استفاده از آموزش های مجازی دسترسی ندارند که با کمک شوراها و شهرداری ها، آموزش وپرورش، کمیته امداد و بهزیستی باید برای آن ها امکانات محیا شود تا یک نفر هم از آموزش با کیفیت باز نماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: موضوع حفظ سلامت دانش آموزان، رعایت پروتکل های بهداشتی و بهداشت فضای عمومی مدرسه بسیار مهم است و تقاضا می کنیم دوستان ما در شوراها و شهرداری ها پای کار بیایند تا مردم امنیت روانی جهت فرستادن دانش آموزان به مدارس داشته باشند. البته ما اعتبارات خوبی هم در نظر گرفتیم اما کافی نیست ما هم مانند دیگر استان ها باید با شهرداری واستانداری هماهنگ باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار