مدیر کل آموزش و پرورش کردستان خبر داد :

آمادگی استان برای بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با تشریح اهم اقدامات و فعالیت های پروژه مهر ، از آمادگی استان برای آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ۹۹ خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی استان برای بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، صبح دیروزرشید قربانی در نشست ستاد استانی پروژه مهر و گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان که با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، مهم ترین اقدامات و فعالیت های پروژه مهر را تشریح کرد و گفت: استان برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به موج فعالیت های صورت گرفته از وزارت و اهتمام شورای معاونان وزارتی و به تبع آن اقدامات صورت گرفته از طریق استان، شهرستان و مدارس، گفت : تلاش مضاعف برای آغاز سال تحصیلی خوب، تحرک جدی، کار شبانه روزی و تعامل و ارتباط مستمر در سطوح مختلف باعث شده است که اقدمات استان نسبت به سال قبل ظهور بیشتری داشته باشد.

قربانی با بیان اینکه فعالیت های پروژه مهر استان از اردیبهشت ماه ۹۹ آغاز و به صورت مستمر در کارگروه های مختلف پیگیری شده است، گفت: در راستای ساماندهی فضاهای آموزشی، جلسات هماهنگی در سطح استان با حضور نوسازی مدارس، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش برگزار و پروژه های آموزشی برای سال تحصیلی جدید آماده سازی و به بهره برداری خواهد رسید .

قربانی در ادامه گفت : امسال در کنار پنج کارگروه، سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تایید صلاحیت و نظارت و ارزیابی ، دو کارگروه تولید محتوا و فضای مجازی و سلامت و امور بهداشتی، ایجاد و اقدامات مربوط به این دو کارگروه با جدیت پیگیری شده است .

وی با اشاره به فرایند ثبت نام و نظارت بر روند ثبت نام دانش آموزان، گفت : از طریق ستاد استانی پروژه مهر، ناظرینی به منظور رصد و پایش اقدامات شهرستان و مناطق تعیین و این افراد به صورت مستمر فعالیت شهرستانها و مناطق را به صورت حضوری و غیر حضوری پیگیری کرده اند و برای مدارس نیز افراد معین انتخاب شده اند .

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی نیروی انسانی، گفت: حدود هزار و 600 نفر از معلمان استان متقاضی انتقال درون استانی بوده اند که از این تعداد، 600 نفر جابه جا شده اند.

وی همچنین پیگیری امورات مربوط به توسعه سنواتی، نقل و انتقالات ، تغییر دوره ، سازماندهی معلمان، کلاس بندی را از دیگر اقدامات استان برای آغاز سال تحصیلی جدید بر شمرد .

قربانی ادامه داد: در حوزه تعمیر و تجهیز مدارس، علاوه بر اختصاص مبلغ ۳ میلیارد تومان از طریق سازمان نوسازی، مبلغ ۳٫۵ میلیارد تومان هم از طریق استانداری و سازمان مدیریت برای تعمیر و خرید تجهیزات مورد نیاز مدارس اختصاص داده شده است .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات با همکاری شرکت مخابرات و اداره کل فناوری ارتباطات خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته و کار مشترک، مدارس تا اول شهریور به اینترنت متصل و تنها 390 روستای استان که فاقد اینترنت می باشد و مدارس آنها به اینترنت دسترسی ندارند و برای آنها بسته های آموزشی و محتوای الکترونیکی تهیه، تولید و در اختیار دانش آموزان این روستاها قرار می گیرد .

وی ادامه داد: در راستای بازگشایی مدارس امسال نیز همانند سنوات قبل از ظرفیت شورای آموزش و پرورش استان بهره گیری شده و بنا به تاکید استاندار محترم هرکدام از مسئولین استانی باید در روز بازگشایی در یکی از شهرستان ها و مناطق حضور پیدا کرده و با آغاز سال تحصیلی جدید، آموزش و پرورش را همراهی کنند.

قربانی برگزاری دوره آموزشی ویژه کلیه فرهنگیان استان به منظور آشنایی با نحوه تولید محتوای الکترونیکی را یکی از برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: امسال باتوجه اینکه سال تحصیلی متفاوتی نسبت به سنوات قبل خواهیم داشت علاوه بر دو دوره آموزشی 6 و 18 ساعته وزارت آموزش و پرورش، یک دوره آموزشی 48 ساعته برای تمام معلمان و مدیران مدارس استان پیش بینی و برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: ستاد کرونا استان باید تا ۱۲ شهریور ماه آخرین وضعیت شهرستان ها و مناطق استان را اعلام کرده تا بتوانیم بر وضعیت اعلام شده برنامه ریزی های لازم را برای آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تامین مسکن فرهنگیان را یکی از برنامه های جدی وزیر آموزش و پرروش عنوان کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده و حمایت استاندار، همزمان با آغاز هفته دولت دو هزار واحد آماده کلنگ زنی خواهد شد.

قربانی ادامه داد: همچنین براساس تصمیم گیری های استانی مقرر شده است که در صورت امکان از طریق اموال تملیکی، تبلت و گوشی به دانش آموزان محروم و نیازمند اهدا و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در جشن عاطفه ها که هرساله پیش از آغاز سال تحصیلی برگزار می شود برای تهیه تبلت و گوشی دانش آموزان نیازمند اقدام کند.

وی از برگزاری جلسات ویدیو کنفرانس با شهرستانها و مناطق و هم چنین جلسات توجیهی مدیران مدارس به منظور آمادگی برای بازگشایی مدارس در هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز خبر داد و گفت: تمامی مدیران مدارس در شبکه آموزشی «شاد» عضو می باشند.

این مقام مسئول همچنین از انجام فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در تابستان امسال به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: در این فرایند 778 نفر متقاضی مدیریت بوده اند که 242 نفر به عنوان مدیر انتخاب و پس از کسب امتیازات لازم و گذراندن مصاحبه، ایید نهایی را گرفته اند.

قربانی یکی دیگر از اقدامات ستاد استانی پروژه مهر را تهیه اطلس دسترسی دانش آموزان استان دانست و گفت: در این اطلس آخرین آمار و اطللاعات دانش آموزان هر شهرستان براساس دسترسی به آموزش ، تلویزیون، بسته آموزشی قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان پوشش حداکثری دانش آموزان لازم التعلیم را یکی دیکر از برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: برای هر شهرستان معین پروژه مهر تعیین کرده و به شورای مدارس اختیارات خاصی تفویض کرده ایم.

سعه صدر و تکریم ارباب رجوع در هنگام ثبت نام، عدم اخذ هزینه های اضافی در هنگام ثبت نام ، راه اندازی پویش اهدای تبلت، آسیب شناسی برنامه های اسفند تا خرداد از دیگر موارد تاکیدی مدیرکل آموزش و پرورش استان به مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق بود.

قربانی از برگزاری مانور بازگشایی مدارس در روز چهارشنبه 5 شهریور 99 در همه مدارس استان خبر داد و تاکید کرد باید تا 10 شهریور ماه تمامی مدارس کتاب های درسی دانش آموزان را تحویل گرفته و در مدرسه موجود باشد.

وی با بیان اینکه تمامی مدارس امسال برنامه عملیاتی را آماده کرده اند؛ گفت: این برنامه براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه و تدوین شده است و گفتمان مشترک فرهنگیان استان اجرایی نمودن شیوه نامه بازگشایی مدارس و آغاز با نشاط سال تحصیلی جدید است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار