زینی‌وند: آموزش و پرورش در توسعه کشور نیازمند حمایت تمام نهادها و دستگاه‌ها است

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان اصفهان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بزرگ‌ترین نهاد اجتماعی و اثرگذارترین نهاد در توسعه کشور است بر اهمیت حمایت تمام نهادها و دستگاه‌ها در این زمینه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
زینی‌وند:  آموزش و پرورش در توسعه کشور نیازمند حمایت تمام نهادها و دستگاه‌ها است

به گزارش تسنیم، مجتبی زینی‌وند درباره سفر دو روزه خود به اصفهان اظهار داشت: مهم‌ترین هدف این سفر رصد و ارزیابی اقدامات انجام‌شده برای آغاز سال تحصیلی در استان اصفهان بود.

وی افزود: شاخص‌هایی برای ارزیابی این فعالیت‌ها مشخص شده که عملکرد اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان در تمام این فرآیندها و تسهیل شرایط برای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، چه به صورت مجازی و چه به صورت حضوری بررسی شد و مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونان او در این خصوص گزارش دادند و ضمن انجام بازدیدهای میدانی، نشستی نیز با استاندار اصفهان داشتیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در مجموع اقدامات خوبی در زمینه آماده‌سازی فضاهای آموزشی، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت سفارش کتاب و کلاس‌بندی‌ها در استان اصفهان انجام شده که از مدیرکل آموزش و پرورش استان و تیم باانگیزه این اداره‌کل، مدیران مناطق و شهرستان‌ها و مدیران مدارس دولتی و غیردولتی تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه پس از شیوع کرونا با همت معلمان و کار جهادی که انجام گرفت خوشبختانه کار آموزش تعطیل نشد، گفت: معلمان سراسر کشور با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود و دوشادوش مدافعان سلامت به ارتقای نظام تعلیم و تربیت و آموزش دانش‌آموزان همت کردند و یقین دارم با کمک معلمان، مدیران مدارس و کارکنان ادارات آموزش و پرورش مناطق و استان هیچ مشکلی برای آغاز سال تحصیلی نداریم.

زینی‌وند تصریح کرد: نحوه حضور دانش‌آموزان در استان در هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز مورد بررسی قرار گرفت و به والدین اطمینان می‌دهیم که نگران حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در مناطق سفید نباشند. در مناطق زرد نیز دانش‌آموزان با شیفت‌بندی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس حضور می‌یابند.

وی اضافه کرد: با وجود تمام حساسیت‌هایی که وجود دارد ان‌شاءالله آغاز سال تحصیلی مانند همیشه همراه با شور و نشاط خواهد بود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش درباره انتظارات این وزارتخانه از سایر دستگاه‌ها برای آغاز سال تحصیلی گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین نهاد اجتماعی و اثرگذارترین نهاد در توسعه کشور نیازمند حمایت تمام نهادها و دستگاه‌ها است و از تمام مدیران اجرایی استان و مناطق می‌خواهم به مسئولیت اجتماعی خود در قبال آموزش و پرورش عمل کنند.

وی با بیان اینکه کمک به توسعه آموزش و پرورش و ارتقای نظام تعلیم و تربیت کمک به توسعه کشور است، خاطرنشان کرد: هر مدیری به آموزش و پرورش کمک کند به توسعه زیرساخت‌های کشور کمک کرده است. شوراهای آموزش و پرورش نیز اساساً با هدف استفاده از ظرفیت‌ها، سرمایه‌ها و منابع ملی، منطقه‌ای و محلی برای کمک به پیشرفت آموزش و پرورش در استان‌ها و مناطق تشکیل شده است.

زینی‌وند اضافه کرد: به همین دلیل شورای آموزش و پرورش باید برای استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها برنامه‌ریزی کند. از جدیت استاندار اصفهان به عنوان بالاترین مقام اجرایی و از توجه ویژه امام جمعه اصفهان به عنوان بالاترین مقام مذهبی استان که تمام دستگاه‌ها، نهادها و مدیران را برای کمک به آموزش و پرورش استان بسیج کرده‌اند تشکر می‌کنم. خوشبختانه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در بسیج امکانات و ظرفیت استان برای کمک به آموزش و پرورش عملکرد مثبت و قابل‌قبولی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار