فرماندار محمودآباد: ۲۴ شغل در وضعیت قرمز باید تعطیل باشد

ساری (پانا) - فرماندار محمودآباد تأکید کرد که ۲۴ شغل در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا باید تعطیل باشد تا زمانی که وضعیت سفید شود.

کد مطلب: ۱۱۱۶۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار محمودآباد: ۲۴ شغل در وضعیت قرمز باید تعطیل باشد

علی‌رضا شریعت در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ساختمان و مراکز شغلی که پلمب شدند به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی است و تا پایان وضعیت قرمز باید پلمب باشند.

شریعت اظهار کرد: ویروس کرونا قابل انتقال است و تا زمانی که چرخه زندگی ادامه دارد این ویروس هم فعال است.

وی افزود: در دوران پیک اول مراقبت و پیشگیری از ویروس کرونا، کمک هایی به بیمارستان ارسال شد تا کسری‌ها جبران شود.

علیرضا شریعت با بیان اینکه ما در حفظ کادر درمان بیمارستان و سخت‌گیری‌هایی که در ورود مسافرها به شهرستان داشته‌ایم، گفت: حدود ۶۰ میلیون تومان هزینه صرف خرید اقلام برای مبارزه با کرونا شده است.

فرماندار شهرستان محمودآباد تصریح کرد: اگر راهها طبق گذشته بسته شود وضعیت سفید خواهد شد، گرچه با بازشدن مجدد راهها مردم هم رعایت نخواهند کرد. بهترین روش این است که همه دست به دست هم بدهیم تا کرونا را از بین ببریم.

شریعت خاطرنشان کرد : سه اصل پروتکل های بهداشتی ماسک زدن و فاصله گذاری و شستن مداوم دستها فراموش نشود.

شریعت از ۴۹ فوتی شهرستان در ایام پیک دوم خبرداد و افزود: مشکل دستگاه اکسیژن ساز نداریم.

وی ادامه داد: در زمینه نقاهتگاه جز اولین شهرها بودیم و تمام سالن های ورزشی و مدارس را تجهیز خواهیم کرد.

فرماندار محمودآباد در پاسخ گویی به چگونگی برگزاری مراسم محرم تصریح کرد: محرم و برنامه‌های آن برقرار خواهد بود، دراین ایام که با فاصله ۲ متر و در مدت زمان یکساعت فقط در حد سخنرانی برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: مراسم در ایام محرم در فضای باز تا ۲ ساعت انجام می‌شود، اما سینه‌زنی و دسته‌روی ممنوع است.

فرماندار محمودآباد از افتتاح ۵۴ طرح عمرانی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون در هفته دولت خبر داد.

شریعت یادآور شد: اگر ما اجازه تبدیل املاک با قطعات بزرگ به املاک با قطعات کوچک ندهیم، مولد درآمدهای خوب در زمینه‌های مختلف از قبیل گردشگری خواهد شد.

شریعت ادامه داد: در ۱۵ بهمن اولین جلسه کارگروه سلامت با موضوع کرونا تشکیل شد و تا به امروز ۲۲ جلسه اضطراری با حضور روسای ادارات گذاشته شده است.

وی اعلام کرد: در این دوران ۳۳۲۵ بازدید انجام شد که شامل ۲۵ مورد بانک و ۲۳۱ مورد اداره‌ها بود و تا دیروز ۵۸ مورد پلمب شد.

طی این همکاری در مرحله اول شهرستان سفید شد، اما به دلیل تلاقی بودن شهرستان ما با شهرهای مجاور، مسافر خیز بوده و سرازیر شدن سیل عظیم مسافران در مرحله دوم منجر به وضعیت قرمز شد.

فرماندار محمودآباد سواحل محمودآباد را دارای پتانسیل استفاده اقتصادی دانست و افزود: ما می خواهیم سازمانی شبیه سازمان محیط زیست فقط برای ساحل باشد.

شریعت یکی از راه های تمیزی ساحل را دفع زباله برشمرد و خاطرنشان کرد: تعداد ناجیانی که به ما در فصل گرما تعلق می‌گیرد از ۹۰ تا ۲۰۰ نفر بوده است.

خبرنگار: مهدیه فتحی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار