بررسی «روش‌های تلفیق» با رویکرد فطرت گرایی توحیدی در کارگاه آموزشی برنامه ریزی درسی

تهران (پانا) - پنجمین کارگاه آموزشی برنامه ریزی درسی با رویکرد فطرت گرایی توحیدی با عنوان "روش های تلفیق"، در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
بررسی «روش‌های تلفیق» با رویکرد فطرت گرایی توحیدی در کارگاه آموزشی برنامه ریزی درسی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، این کارگاه آموزشی امروز یکشنبه 26 مرداد ماه با مدیریت علمی حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و حضور سرپرستان گروه‌های پژوهش و برنامه ریزی درسی و حوزه های تربیت و یادگیری برگزار شد.

ملکی درابتدای این کارگاه، هفته تکریم بازنشستگان، بزرگداشت 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس را تبریک گفت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درخصوص عنوان این کارگاه آموزشی "روش‌های تلفیق" اظهار کرد بحث تلفیق در جایگاه کاری ارکان این سازمان در واقع سازماندهی محتوا است. وقتی از تلفیق سخن می‌گوییم از یک رویکرد در برنامه ریزی درسی صحبت به میان می‌آید. ما بحث تلفیق را به عنوان مسئله مربوط به سازماندهی محتوا مورد تاکید قرار می‌دهیم؛ هر چند که این مسئله به معنی نفی نگاه دیگر نیست.

وی با بیان اینکه می‌توان در اهداف ‏و سایر عناصر برنامه درسی نگاه تلفیقی داشت، یادآورشد در این بخش از کارگاه قصد داریم به این جمع بندی برسیم که در چینش محتوایی از چه سیستم تلفیقی می‌توان استفاده کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه‌ی این کارگاه آموزشی مطالبی را در خصوص مفهوم تلفیق، دلایل مطرح شدن تلفیق، دیدگاه‌های کلی در بحث تلفیق مانند: تلفیق از بیرون و تلفیق از درون، استدلال‌های تلفیق در برنامه درسی و ... بیان کرد.

در ادامه این نشست حاضران به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار