۴۰۰ گوشی هوشمند به دانش‌آموزان محمودآباد اهدا می‌شود

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که ۴۰ هزار دانش آموز از تلفن همراه و تبلت محروم هستند و امسال۴۰۰ تبلت به آموزش و پرورش محمودآباد اهدا می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۱۴۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
۴۰۰ گوشی هوشمند به دانش‌آموزان محمودآباد اهدا می‌شود

علیرضا سعدی‌پور در جلسه شورای آموزش پرورش شهرستان محمودآباد با بیان اینکه آموزش الکترونیکی در دنیای امروز و وجود کرونا لازم و ضروری است، گفت: «۴۰ هزار دانش‌آموز مازندران از داشتن تلفن همراه و تبلت محروم هستند و توانایی تهیه آن را ندارند.»

او با اشاره به رفع این مشکل، خبر داد که امسال۴۰۰ تبلت به آموزش و پرورش محمودآباد اهدا می‌شود تا در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد که تلاش می‌کنیم از فضای مجازی در سال جدید با برنامه درست و مناسب‌تر و برنامه محوری را بهره بریم.»

او ادامه داد: «مصوبات شورای آموزش و پرورش باید قابلیت و ضمانت اجرایی در شهرستان داشته باشد و بالاترین مقام و نماینده عالی دولت و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان و استاندار در استان رئیس شورای استان است.»

سعدی پور اعلام کرد کلنگ ۳ مدرسه در هفته دولت توسط خیران در محمودآباد بر زمین زده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران پیش از این در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش در سال ۹۹ که به ریاست استاندار برگزار شده بود اعلام کرد برابر ارزیابی دقیق تعداد ۳۹ هزار و ۵۵۳ نفر از دانش‌آموزان گوشی هوشمند ندارند و در عمل نیز امکان تهیه این گوشی را ندارند و به این دلیل توان استفاده از شبکه شاد را ندارند.

او از شورای آموزش و پرورش و جامعه خیران خواست این نقص را جبران کنند. ضمن اینکه سرعت اینترنت و پوشش ضعیف ایتنرنت در مناطق کوهستانی از دیگر چالش های شبکه شاد است که البته برای تدبیر آن برنامه‌‍‌هایی داریم.

استاندار نیز در این جلسه تأکید کرد که باید از همه ظرفیت‌ها، از سرمایه مردمی و مشارکت اجتماعی، اتاق بازرگانی و مجمع خیرین و سازمان‌های مردم نهاد برای تأمین گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت استفاده شود.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه غلامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار