چهارمین جشنواره نقالان علوی داوران خود را شناخت

تهران (پانا) - اردشیر صالح‌پور، محمدحسین ناصربخت، داود فتحعلی‌بیگی و علی ناری به عنوان داوران چهارمین جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) معرفی شدند.

کد مطلب: ۱۱۱۰۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین جشنواره نقالان علوی داوران خود را شناخت

در متن حکمی که برای هر کدام از داوارن جداگانه صادر شده، آمده است:
بعد از عید فطر در تقویم تاریخ اسلام، عید غدیر بزرگ‌ترین عید مسلمین است. عیدی که به ظاهر از یک پایان به یک آغازی می‌انجامد. آغازی که از یک تراژدی بزرگ خبر می‌دهد و اگر حقیقتاً بخواهیم آن را از نظر دراماتیک بررسی کنیم، غدیر از یک ساختار تراژیک برخوردار است. غدیر شروع مظلومیت علی(ع) است. شروعی که نطفه توطئه شهادت علی را در محراب رقم می‌زند. چراکه آن جامعه جاهل نمی‌توانست مرد بزرگی چون علی را پذیرا باشد. پس از همان غدیر طرح و توطئه سرنگونی مرد عدالت را طراحی می‌کنند. همه ما می‌دانیم که نمایش و درام فریاد است. دفاع از انسانیت و عدالت و مظلومیت است. پس بر ماست که همواره بر بلندای تاریخ بشریت، بیرق مظلومیت علی را برافراشته داریم و روایتگر آن باشیم که حقیقت غدیر و شهید محراب است.شاید که بار دیگر دچار اشتباه تاریخی دوباره ای نشویم.

احتراماً، نظر به دانش، تخصص، تجربه‌های عملی و گران‌بهای شما در عرصه هنر نقالی و پرده‌خوانی و با عنایت به مهارت‌های بایسته حضرتعالی در نمایش‌های آیینی و ملی، به موجب این حکم جنابعالی به عضو هیئت داوران چهارمین جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود انتخاب آثار در مسیری باشد که به استعدادهای جوان بها داده شود و کیفیت آثار باعث رونق نقالی و پرده‌خوانی در کشور باشد.
توفیق جنابعالی را در مسیر پایش آثار و تحقق اهداف عالی هنر نقالی از خداوند متعال خواستارم.
گفتنی است، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی در راستای ارتقای فرهنگ علوی و ایرانی و نیز تقویت، بازپیرایی و به‌روز رسانی هنر سنتی و دیرینه پرده‌خوانی، نقالی و حماسه‌خوانی (نعت و مناقب‌خوانی آل‌الله) در کشور، چهارمین دوره جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) را، هم‌زمان با دهه ولایت و امامت (از عید سعید قربان تا عید غدیرخم) برگزار می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار