برگزاری اولین جلسه کمیسیون تخصصی سازمان دانش آموزی شهر تهران در منطقه 8

تهران (پانا) - اولین جلسه کمیسیون تخصصی سازمان دانش آموزی با حضور مجتبی ولی پوری، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران، عباس باستانی ، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران و زاهداحمدی، معاون مالی و اداری سازمان دانش آموزی شهر تهران، معاونین پرورشی مناطق 2 و 5 و 7 و 8 و مینو زمان، مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 تهران روز یکشنبه پنجم مرداد ماه 1399 در محل سالن ثامن الحجج(ع) منطقه 8 برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین جلسه کمیسیون تخصصی سازمان دانش آموزی شهر تهران در منطقه 8

اولین جلسه کمیسیون تخصصی سازمان دانش آموزی با هدف تشکیل کارگروهی تخصصی و موضوع محور و به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف و تبادل نظر کارشناسی و ارائه پیشنهاد های عملیاتی کوتاه و بلند مدت برگزار شد.

در ابتدای جلسه مینو زمان، مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 و اولین بانویی که در بدو تاسیس سازمان دانش آموزی در سال 1378به عنوان مدیر دانش آموزی خانم در شهر تهران فعالیت کرده است، ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان بویژه سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران، در راستای تبیین هدف تشکیل اتاق های فکر، 8 عاملی که باعث نیل به موفقیت در افراد و نهایتا حوزه سازمانی و کاری می شود را بیان کرد.

زمان گفت: این عوامل شامل اشتیاق و شوق برانگیزاننده، تمرین مداوم، تمرکز بر روی هدف، اراده ترغیب کننده، ارائه خدمات ارزشمند، ایده های ناب و خلاقانه، مقاومت در برابر ناملایمات و انعطاف پذیری است.

در ادامه جلسه ولی پوری که تشکیل کمیسیون های تخصصی بصورت قطبی با موضوعات ذیربط در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی ابتکار اوست، گفت: هدف از تشکیل جلسات بازنگری تخصصی در برنامه ها و فعالیت ها و شناسایی نقاط قوت و تقویت آن و آسیب های موجود و برطرف کردن مشکلات است. در ادامه وی با تاکید بر یادگیری سازمانیخواستار پیشی گرفتن عوامل استانی و منطقه ای با به روز رسانی خود از مدارس شدند.

ولی پوری حساسیت انتخاب و پالایش نیروها را با مهره چینی و دقت نظر به منظور ایجاد انسجام سازمانی و حرکت همگن و رو به رشد با شیب مثبت را یادآور شد و گوشزد کرد در مسائل تربیتی تصور نتیجه زود بازده اشتباه است و باید کارها علمی و منطقی و پخته ارائه و عملیاتی شوند.

ولی پوری سازمان دانش آموزی را ظرفیت عظیمی در نظام تعلیم و تربیت معرفی کرد و افزود: فعالیت های سازمان دانش آموزیتمام ساحتی و خاصه دانش آموزی بوده و باید مدارس را به سمت تمام تشکیلاتی سوق دهیم زیرا هرچه بیشتر بر روی این مساله تاکید کنیم از آسیب های اجتماعی کاسته می شود.

وی از اعضای کمیسیون سازمان دانش آموزی در فرایند بحث و تبادل نظر خواستار توجه جدی به مدرسه محوری و استفاده از ظرفیت های سازمان برای سایر فعالیت های حوزه پرورشی و دقت نظر به اسناد بالادستی شد و افزود: مصوبات این جلسات بایستی به گونه ای باشد که قابلیت اجرایی شدن در همه مناطق و حتی پیشنهاد به حوزه ستادی برای تعمیم در کشور را داشته باشد.

همچنین در این جلسه معاونین پرورشی مناطق به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص برنامه ها و فعالیت های جاری پرداختند و عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران و احمدی معاون اداری و مالی سازمان دانش آموزی شهر تهران به بعضی از این مسائل با توضیح شرایط کاری در سطوح ستادی واستان و مسائل مربوطه در سطح منطقه پاسخ دادند.

در پایان مصوب شد در بازه زمانی دو هفته ای اعضای کمیسیون ارائه نظرات و پیشنهادات و آسیب شناسی فعالیت ها و برنامه های سازمان دانش آموزی را به دبیرخانه این کمیسیون در معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه 8 ارسال کنند تا موضوعات دسته بندی شده و به روش حل مساله و با بهره گیری از روش تحلیل راهبردی (swot) که برای شناسایی و تدوین راهـبـردهـای بـهـیـنـه بـرای سـازمـانـهـا بـه کـار مـی رود و حـاصل آن چهار دسته راهبردهای قوت ـ فرصت ، ضعف ـ فرصت ، قوت ـ تهدید و ضعف ـ تهدید است، مورد بررسی و ارائه استراتژی مناسب برای هر مساله شود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار