ولی پوری: انتظار داریم شیوه نامه مالی کانون ها دقیق اجرا شود

تهران (پانا) - نشست شورای برنامه ریزی کانون های فرهنگی و تربیتی شهر تهران با حضور مجتبی ولی پوری، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران و تعدادی از معاونان اداره کل، در محل سالن جلسات اداره کل تهران تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: انتظار داریم شیوه نامه مالی کانون ها دقیق اجرا شود

مجتبی ولی پوری با اشاره به تعریف کانون ها گفت: کانون فرهنگی و تربیتی مرکزی برای رشد و شکوفایی دانش آموزان است. شورای برنامه ریزی کانون تصویب سالیانه دارد و در آنجا وظایف کانون و نوع ارتباط با سایر دستگاه ها و نحوه فعال شدن آنها و شناسایی تامین منابع و نیروی کارآمد برای جذب آنها، مشخص می شود.

وی افزود: در سال98 تعداد23کانون مناطق نوزده گانه شهر تهران براساس تنوع فعالیتی که داشتند، توانستند تعداد زیادی دانش آموز را تحت پوشش داشته باشند اما امسال بواسطه شیوع کرونا نیمی از این دانش آموزان را در فضای مجازی پوشش دادند.

وی افزود: امسال شیوه نامه مالی کانون ها ارایه شده است. در این شیوه نامه شورای مالی کانون ها در هر منطقه و استان شامل معاون پشتیبانی به عنوان رییس و مسئول کانون، دبیر شوراست. وظایف استفاده صحیح از منابع و بررسی راهکارها و ارایه پیشنهاد و مشارکت خانواده ها و نرخ سود حاصل از فروش از جمله مواردی است که برعهده شوراست.

ولی پوری گفت: برای اهداف انقلاب مان باید هزینه کنیم و استفاده از امکانات کانون ها باید در این جهت باشد. درست است برای اداره کانون ها هزینه هایی گرفته می شود اما باید هزینه ها به کانون بازگردد. این مهم است و غفلت شده است. هزینه کلاس ها اگر به کانون برگردد قاعدتا مدیرکانون انگیزه بیشتری برای برگزاری کلاس هایی با کیفیت بالا دارد.

وی افزود: انتظار می رود شیوه نامه مالی دقیقا اجرا شود و تفویض به کانون منطقه واگذار شود. بازگشت درآمدهای کانون ها به حسابهای مبدا پس از کسر کسورات مصوب استان و تغییر نگاه به کانون ها از مراکز مالی به یک مرکز فرهنگی دارای اهمیت است. همچنین تشکیل مستمر شورای برنامه ریزی کانون ها با حضور اعضای اصلی دارای اهمیت است.

نجار: باید به کانون ها نگاه آموزشی و پرورشی باشد

همچنین نجار، رییس اداره امور مالی اداره کل گفت: آیین نامه مالی کانون ها سالها خواسته خود ما بوده و نگاه به کانون و اردوگاه ها باید منطقی باشد و شیوه نامه تعریف شده است. در این شیوه نامه جایگاه کانون ها مورد بررسی قرار گرفته و این کانون ها به عنوان واحد آموزشی و پرورشی نگاه شده است و این مهم است. در حوزه ذی حسابی فرایندهای مالی و فشار قوانین و مقررات مهم است. این آیین نامه نقطه عطفی است که به کانون ها نگاه آموزشی می شود.

وی افزود: در این آیین نامه دو دسته درآمد تعریف شده است که یکی سازوکار مدرسه ای است و در کانون های پرورشی این باید بصورت جد پیگیری و نظارت شود. نباید دید انتفاعی به کانون باشد. همچنین در بحث درآمدی کانون ها ظرفیت مالی درنظر گرفته شده از جمله گرفتن کمک مالی خیرین و غیره است. نگاه اداره کل شهر تهران این است که فضای دانش آموزی برای دانش آموزان است و بخش مازاد برنیاز باید توسط مناطق استفاده شود. اگر فضای خالی و ظرفیت خالی بود میتوان استفاده کرد. اگر درآمد اختصاصی قرار است برگردد باید طبق قوانین و آیین نامه ها باشد.

شهبازبیگی: درآمد کانون ها باید طبق قانون به کانون ها بازگردد

در ادامه نشست یدالله شهباز بیگی، رییس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل گفت: منطقه نباید درآمد ناشی از فعالیت کانون ها را انحصاری نگه دارد و باید طبق قانون در اختیار کانون باشد. در شرایط فعلی نقش مدیرکانون بسیار کمرنگ است. بخش اعظم درآمد کانون ها باید به خودشان تعلق بگیرد و این باید جدی پیگیری شود. همچنین امضای مدیرکانون مورد توجه باشد. مدیران مناطق باید کانون ها را جدی تر نگاه کنند و این بسته به نوع فعالیت معاون پرورشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار