جشنواره فرهنگی و هنری" مهتاب درنور" در منطقه یک کلید خورد

تهران(پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 1 از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری" مهتاب در نور " با موضوع حجاب و عفاف، با رویکرد گسترش ارزش مدارانه ی حجاب وعفاف درجامعه ی فرهنگی ودانش آموزی درمنطقه 1آموزش وپرورش شهرتهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۹۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره فرهنگی  و هنری" مهتاب درنور" در منطقه یک کلید خورد
فاطمه سید مومن، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک در گفتگو با پانا گفت: معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک در راستای تحقق سند تحول بنیادین و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس شیوه نامه اداره کل آموزش و پرورش تهران به عنوان دبیرخانه جشنواره، در راستای باورمندی و اعتقاد به آموزه های دینی و افزایش و تعمیق تمایل درونی به حیا و عفاف، "جشنواره فرهنگی و هنری مهتاب در نور" ویژه دانش آموزان و فرهنگیان را برگزار می کند.
وی به برگزاری این جشنواره در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: در بخش فرهنگیان؛ مقاله‌نویسی، کتاب‌خوانی از کتاب "جواهرانه" از انتشارات تلاوت آرامش و همچنین ارسال تجربیات موفق و ایده‌های نو و خلاقانه از تبلیغ و ترویج حجاب و سبک زندگی عفیفانه خواهد بود.
سید مومن در ادامه به بخش دانش‌آموزی این جشنواره اشاره و تصریح کرد: در دوره ابتدایی دانش آموزان می‌توانند با ارسال نقاشی، قصه‌گویی با موضوع حجاب و عفاف و کتاب‌خوانی از کتاب "لینالونا" از دفتر نشر فرهنگ اسلامی در این جشنواره شرکت کنند و در دوره متوسطه اول کتاب‌خوانی از کتاب، "نرگس" از انتشارات سوره مهر و متوسطه دوم کتاب "فرشته‌ها هم عاشق می‌شوند" از انتشارات تلاوت آرامش خواهد بود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک ادامه داد: طبق شیوه نامه پیوستی، این جشنواره از 25 تیر تا پایان شهریور ماه سال جاری با رویکرد عفاف و حجاب و سبک زندگی عفیفانه و در بخش دانش آموزی برای مقاطع ابتدائی، متوسطه اول و متوسطه دوم در رشته های نقاشی، قصه گویی، مسابقه کتابخوانی، عکاسی، دلنوشته، طراحی پوستر، تولید پادکست، تولید فیلم یک دقیقه ای، طراحی لباس و مسابقه خاطره نویسی خواهد بود.
وی افزود: برهمین اساس و به استناد راهکار شماره ۳ سند تحول، «ترویج و تعمیق فرهنگ حیا عفاف و حجاب متناسب با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی»، شیوه‌نامه اجرایی «جشنواره مهتاب در نور» با موضوع عفاف و حجاب به مدارس ابلاغ شده است.
در پایان معاون پرورشی منطقه یک گفت: با یاری خداوند منان و برگزاری جشنواره ها و اجرای برنامه های جذابی مثل جشنواره فرهنگی هنری مهتاب در نور که می تواند نقطه آغازی بر حرکت جامعه فرهنگی و دانش آموزی به سوی ارزش مند شمردن حجاب و عفاف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار