استاندار البرز خبر داد :

آمار مبتلایان به کرونا در البرز افزایش داشته، ولی تعداد فوتی‌ها کاهش یافته است

کرج (پانا)- استاندار البرز با اشاره به تداوم وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان از تمدید محدودیت‌ها از تاریخ ۲۸ تیرماه خبر داد و گفت در چند روز اخیر آمار مبتلایان به کرونا در البرز افرایش داشته ولی خوشبختانه تعداد فوتی های ناشی از این بیماری کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۰۹۸۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
آمار مبتلایان به کرونا در البرز افزایش داشته، ولی تعداد فوتی‌ها کاهش یافته است

به گزارش ایسنا، عزیزاله شهبازی روز یکشنبه ۲۹ تیرماه افزود: اکنون تمامی شهرستان های البرز در وضعیت قرمز قرار دارند و اعمال محدودیت ها برای تمامی شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اکنون برای آگاهی بخشی به مردم، بنرهای متعددی در سطح شهرستان ها نصب شده و همچنین مراکز و اجتماعات سرپوشیده از فعالیت خودداری کرده‌اند، البته تالارهای پذیرایی استان با همراهی ویژه ای در عدم برگزاری مراسم، در کشور زبانزد هستند.

استاندار البرز گفت: وضعیت در البرز قرمز است ولی شرایط از کنترل خارج نشده، از سوی دیگر نیز بیمارستان های ۱۸ گانه استان با تمام امکانات و تجهیزات آمادگی کامل را دارند.

وی افزود: البرز در مسیر تردد ۱۴ استان کشور قرار دارد و ایران کوچک، تبادل جمعیتی فراوانی به صورت روزانه با پایتخت و سایر استان‌های همجوار دارد، به طوری که در روز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ خودرو از محورهای استان عبور می کند.

شهبازی گفت: البرز در موج اول کرونا با خسارات جانی کمتری مواجه بود، چرا که مردم و به ویژه اصناف همراهی بسیار خوبی داشتند، اکنون نیز تعامل ها برای فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در موج دوم آغاز شده است.

وی افزود: امید است ظرف یک هفته آینده با توجه به همراهی مردم و برنامه ریزی های صورت گرفته، بیماری کرونا در البرز مهار شود.

استاندار البرز اظهار کرد: طبق صحبت های وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تهران و البرز یکسان هستند و قرار است قرارگاه منطقه ای تشکیل شود، از این رو برای خروج از وضعیت قرمز پیشنهاداتی به ستاد ملی داده شد و در انتظار تایید آنها هستیم.

وی افزود: طبق راهبردهای وزیر کشور در حوزه کمیته امنیتی و اجتماعی، قطعا اجرایی خواهد شد.

شهبازی گفت: تعطیلی پنجشنبه ها، کاهش ساعت کاری ادارات و کاهش نیروهای حاضر در ادارات و سازمان ها از جمله این پیشنهادات است.

وی در پایان اضافه کرد: این محدودیت ها شامل تعطیلی دانشگاه ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه های علمیه، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه ها،استخرهای سرپوشیده،سینما، تئاتر و مراکز مشابه،موزه و باغ موزه ها،تالارهای پذیرایی،آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی،مساجد و مصلی ها،برگزاری هر گونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها،باشگاه های ورزشی و ورزش های دربرخورد از جمله کشتی و کاراته،کافه، قهوه خانه و چایخانه،باغ وحش و شهربازی ها،مراکز تفریحی، آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه های بدنسازی و برگزاری نماز جمعه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار