عنایت مهر: حوزه معاونت پرورشی با۳۴۰ نوع فعالیت و ۵۴ برنامه بیشترین تعداد فعالیت را دارد

تهران (پانا) - غلامعلی عنایت مهر در نشست بررسی برنامه سالانه معاونت پرورشی و تربیت بدنی بیان کرد معاونت پرورشی و تربیت بدنی با ۳۴۰ نوع فعالیت در راستای تحقق اهداف ۵۴ نوع برنامه، باید نقش خود را در نظام تعلیم و تربیت با توجه به سند تحول بنیادین ایفا کند.

کد مطلب: ۱۰۹۸۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
عنایت مهر: حوزه معاونت پرورشی با۳۴۰ نوع فعالیت و ۵۴ برنامه بیشترین تعداد فعالیت را دارد

غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱ در گفت و گو با پانا گفت: حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی با ۳۴۰ نوع فعالیت و ۵۴ برنامه همچون گذشته بیشترین تعداد برنامه و فعالیت را به خود اختصاص داده است.
عنایت مهر، در نشست بررسی برنامه سالانه معاونت پرورشی که با حضور کارشناسان این حوزه برگزار شد به تبیین برنامه های سالانه سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹، مستند به برنامه اجرائی سند تحول بنیادین در طول برنامه ششم توسعه پرداخت و از انتقال ارزش‌ها و باورهای معنوی و مهارت های زندگی به عنوان مهمترین ماموریت این حوزه برای فراگیران یاد کرد.
عنایت مهر خاطرنشان کرد: برنامه سالانه با تأکید بر ویژگی هایی چون نو بودن، تحول پذیر، تحقق پذیر و فراگیر بودن تهیه و تنظیم شده است و چهارچوب نظام برنامه ها بر اساس اجرای جامع، کامل و متوازن سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و برنامه های زیر نظام های ششگانه است.
عنایت مهر در ادامه افزود: توجه ویژه به "بیانیه گام دوم انقلاب" به ویژه بخش های مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت، توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و پیگیری منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار "جهش تولید"، رعایت شأن و موضع سیاستگذاری حوزه ستادی و پرهیز از ورود به امور اجرایی، استفاده بهینه از منابع و افزایش بهره وری در آموزش وپرورش و تأکید بر اثربخشی فعالیت ها و برنامه ها، بهره گیری از فناوری اطلاعات و فضای مجازی در تکمیل و تعمیق بخشی به جریان تعلیم و تربیت و تحول در محتوا و توسعه آموزش های مهارتی و کاربردی در مدارس از مهم ترین ویژگی هایی است که در تدوین برنامه ها و فعالیت ها به آن توجه شده است.
وی افزود: حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی با۳۴۰ نوع فعالیت و ۵۴ برنامه بیشترین تعداد برنامه و فعالیت را به خود اختصاص داده است و معاونت پرورشی و تربیت بدنی پرچم دار بیشترین کمیت، بیشترین کیفیت و بیشترین تاثیر گذاری و نقش آفرینی است که نشان دهنده اهمیت و نقش کلیدی این معاونت در پرورش و تربیت استعدادهای درونی و ذاتی دانش‌آموزان و آینده سازان انقلاب اسلامی است.
عنایت مهر تاکید کرد: در قرآن کریم سه بار تزکیه مقدم بر تعلیم آمده است و یک‌بار تعلیم مقدم بر تزکیه و آن یک بار هم به بیان مفسرین بزرگ - اگر جلوتر آمده است- تقدم، تقدم ذاتی و رتبی نبوده است بلکه از نظر زمانی مقدم شده است و‌ این قاعده نیز کلی نیست. امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام بزرگترین میراث و سرمایه ماندگار و جاودانه نسل بشر را تربیت می‌داند و بدیهی است که در این مسیر سترگ و سرنوشت ساز بایستی با تمام توان و امکانات از دانش، آموزه‌ها و پیشرفت‌های علمی مبتنی بر وحی و تجربه بهره برد.
وی در پایان بیان کرد: نظام تعلیم و تربیت به دنبال تربیت انسان اجتماعی است و باید دانش آموزان به گونه ای تربیت شوند تا برای بهتر با هم زیستن، بتوانند ارتباط برقرار کنند و مسائل خود را حل کرده و حتی مهارت‌های حل مسائل چهارگانه انسان را داشته باشند، تا در مسیر الی الله قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار