تعطیلی یک هفتگی سینما، تئاتر و موسیقی؛ آینده فیلم ها و اجراهای موسیقی و تئاتر چه می شود

تهران (پانا) - با وجود آنکه تنها یک ماه از بازگشایی سالن های سینما و تئاتر گذشته بود با توجه به وضعیت هشدار شهر تهران، در پی بالا رفتن آمارهای کرونا،با اعلام استانداری این سالن‌ها دوباره تعطیل شدند.

کد مطلب: ۱۰۹۷۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی  یک هفتگی سینما، تئاتر و  موسیقی؛ آینده  فیلم ها و اجراهای موسیقی و تئاتر چه می شود

با دستور استاندار تهران سالن‌های سینما و تئاتر استان تهران از امروز 24 تیر ماه به مدت یک هفته فعالیت نخواهند داشت تا شاید این کار در کنار تعطیل شدن برخی مشاغل دیگر به کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا کمک کند.

نیمه خرداد بود که شاهد کاهش آمار کرونا در کشور بودیم و از همان زمان زمزمه بازگشایی سینماها به گوش می رسیدو همین اتفاق افتاد و سینماها از اول تیرماه کار خود را با اکران دو فیلم خوب بد جلف و شنای پروانه آغاز کردند.

روزهای نخست اکران این فیلم ها با استقبال خوبی مواجه شدند اما از آنجا که در دو هفته گذشته آمار مربوط به کرونا دوباره اوج گرفته بود، تعداد مخاطبان سینما نیز کاهش یافت و فیلم ها آنطور که انتظار می‌رفت نفروختند.

در ادامه با تمام شدن سه هفته اکران‌ اولیه‌ای که برای حمایت از اکران این فیلم ها در نظر گرفته شده بود، و نیز طبق آنچه اعلام شد، به خاطر کم کردن فشاری که به کادر درمانی کشور وارد می‌شود، تهیه کننده فیلم «شنای پروانه» اعلام کرد که از ۲۵ تیرماه ماه یعنی چهارشنبه همین هفته، اکران فیلم خود را ادامه نخواهد داد که البته این موضوع با واکنش‌هایی نیز همراه بود.
شورای صنفی نمایش در مخالفت با این تصمیم تاکید کرد که برای رونق سینماها یک فیلم کمدی با «نام زن ها فرشته اند ۲ » را از همین هفته اکران می‌کند که با حساب این تعطیلی، آن هم فعلا به تعویق افتاده است، ضمن اینکه گویا سازندگان فیلم «خوب،بد،حلف۲» هم متقاضی تمام شدن اکران فیلم خود بوده‌اند.
وضع در تئاتر نیز به همین منوال بود و اجراها با استقبال محدود روبرو شدند که دلیل آن شیوع ویروس کرونا بود، البته تئاتری ها خواستار این بودند که که با توجه به فراهم نبودن شرایط برای کار، تمهیدات دیگری اندیشیده شود و مدیران تصمیم‌های منطبق با شرایط خاص امروز اتخاذ کنند.

در موسیقی نیز شرایط به شکل دیگری دنبال شد و بلیت گران کنسرتها باعث شد که برخی از خواننده ها نیز اجراهای خود را لغو کنند.

حال با این تعطیلی یک هفته‌ای باید دید مدیران سینما و تئاتر و موسیقی کشور چه تصمیمی برای ادامه فعالیت‌های حوزه‌های کاری خود خواهند گرفت، بویژه آنکه بسیاری از هنرمندان با توجه به شیوع کرونا خواستار تعطیلی سالهای سینما، موسیقی و تئاتر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار