در گفت و گو با پانا مطرح شد

نمی توانستیم جان 50 بازیگر «زندگی گالیله» را در ایام کرونا به خطر بیندازیم

در اجرای جدید با تغییرات احتمالی روبرو خواهیم بود که این امر به منزله آغاز یک پروسه تازه در نمایش و شروع تمرینات از صفر خواهد بود

تهران (پانا) - شهاب الدین حسین پور کارگردان نمایش «زندگی گالیله» می گوید این نمایش 50 بازیگر داردو گروه در ایام کرونا خطر نکردو این تئاتر به تعویق افتاد،در این ایام هر گروه تئاتری که قصد روی صحنه بردن تئاتر را دارد باید تمام مسائلی که در ادامه برایشان به وجود می‌آید را قبول کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۷۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
نمی توانستیم جان 50 بازیگر «زندگی گالیله» را در ایام کرونا به خطر بیندازیم

شهاب الدین حسین‌پور متولد سال 1364 در شهر شاهرود است، او دانش آموخته کانون هنری حمید سمندریان، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر و معماری، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر و معماری است.
او کارگردانی آثاری چون «آهو»، «زنی پشت در»، «نهر فیروزآباد»، «بر پهنه دریا»، «دو مرد و دو رن در آکواریوم»، «سرآشپز پیشنهاد می‌کند»، «بداهه گویی آلما»، «هفت سنگ»، «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» و... را به‌عهده داشته است..
حسین‌پور که روز گذشته از انصراف تئاتر «زندگی گالیله» خبر داد در گفت‌وگو با پانا درباره دلیل این کار توضیح داد: «قرار بر این بود خرداد و تیرماه در تئاتر شهر نمایش «زندگی گالیله» را روی صحنه ببریم اما متاسفانه به خاطر وضعیت پیش آمده مجبور به لغو این کار شدم.»
وی ادامه داد: «تئاتر«زندگی گالیله» نزدیک به پنجاه بازیگر دارد، از اوایل آذرماه 98 تمرینمان را شروع کردیم اما پس از شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفتیم تمرینات را به تعویق بیندازیم، زیرا نمی توانستیم جان این افراد را به خطر بیندازیم.»
این کارگردان درباره ضرر و زیان‌هایی که برگزاری تئاتر در این برهه از زمان به همراه دارد تصریح کرد: «هر گروه تئاتری که قصد روی صحنه بردن تئاتر در این ایام را دارد باید تمام مسائلی که در ادامه برایشان به وجود می‌آید را قبول کنند. برای روی صحنه بردن تئاتر «زندگی گالیله» حدوداً 100 نفر به صورت همزمان تلاش کنند اما تنها نصف ظرفیت سالن به فروش خواهد رفت و این کار برای گروه بزرگی چون ما ضرر مالی بسیاری به دنبال خواهد داشت.»
وی افزود: «نکته دیگری که برای روی صحنه بردن این نمایش مطرح بود بحث حفظ سلامت گروهم بود زیرا در این نمایش چندین بازیگر خردسال و پیشکسوت بازی می‌کنند. اهالی تئاتر حمایت نمی‌شوند پس حداقل خودمان باید به فکر خودمان باشیم. طبق صحبت‌هایی که با قادر آشنا و سعید اسدی داشتم قرار بر این شد پاییز 1400 نمایش «زندگی گالیله» به روی صحنه برود. امیدوارم وضع هر چه زودتر درست شود تا اهالی تئاتر از شرایط کنونی نجات پیدا کنند.»
وی خاطر نشان کرد: «قصد داشتیم در «زندگی گالیله» در کنار هنرمندان با سابقه و با تجربه، در تمام قسمت‌ها مخصوصاً بازیگری به جوان‌ها نیز بها بدهیم تا تجربه کسب کنند و فرصتی برای رشدشان باشد. همیشه گروه «پارکینگ» تلاش کرده که جوانان با استعداد به فعالیت حرفه‌ای راه پیدا کنند.»
حسین‌پور همچنین درباره تغییرات احتمالی در گروه بازیگران نمایش گفت: «به هر حال تا سال آینده هرکدام از بازیگران و عوامل نمایش ممکن است به کارهای دیگری متعهد شوند بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که در اجرای بعدی همه گروه را در اختیار داشته باشم و من هم نمی‌خواهم کسی را در تنگنا قرار دهم بنابراین در اجرای جدید با تغییرات احتمالی روبرو خواهیم بود که این امر به منزله آغاز یک پروسه تازه در نمایش و شروع تمرینات از صفر خواهد بود.»
کارگردان تئاتر «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» در پایان خاطر نشان کرد: «امیدوارم با این همه سختی‌ها و مشکلاتی که بر سر راه تولید یک اثر نمایشی وجود دارد، بتوانم آرزوی خودم را که اجرای نمایش «زندگی گالیله» است به سرانجام برسانم که ادای دینی به استاد بزرگ حمید سمندریان است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار