عنایت مهر: ترویج فرهنگ حیا و عفاف از مهم ترین برنامه های آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - بزرگداشت سبک زندگی ایرانی- اسلامی و ترویج فرهنگ حیا و عفاف، یکی از مهمترین وظایف و برنامه ها در نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۰۹۷۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
عنایت مهر: ترویج فرهنگ حیا و عفاف از مهم ترین برنامه های آموزش و پرورش است

غلامعلی عنایت مهر در گفتگو با پانا بیان کرد: واقعه مسجد گوهرشاد ۲۱ تیر ماه سال ۱۳۱۴ از وقایع مهم تاریخی در دوران رضا شاه به‌ شمار می‌آید. مردم در اعتراض ممنوعیت حجاب یا کشف حجاب و سیاست‌های تغییر لباس توسط حکومت مرکزی قیام و در مسجد گوهرشاد تجمع کردند و نیروهای نظامی رضا شاه این تحصن را به شدت سرکوب و تعداد زیادی از مردم را به شهادت رساندند.
وی افزود: واقعه مسجد گوهرشاد به عنوان یک الگو و نشانه سیاسی- اعتقادی در تاریخ تحولات معاصر تبدیل شد و در حافظه تاریخی مردم ایران چنان نقش بست که نماد مقاومت اعتقادی- فرهنگی در برابر الینه شدن و خودباختگی همیشه محل توجه و رجوع بوده است؛ از این رو شورای فرهنگ عمومی کشور، این روز را به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری کرده‌ است.
عنایت مهر خاطرنشان کرد: آنچه امروز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد شناخت و آگاهی بخشی به نسل جوان برای جلوگیری از قلب واقعیت ها و تغییر ذائقه ها و فراموش کردن داشته های فرهنگی و تمدنی ایرانی اسلامی است.
عنایت مهر در پایان گفت: بزرگداشت سبک زندگی ایرانی- اسلامی و ترویج فرهنگ حیا و عفاف، یکی از مهمترین وظایف و برنامه ها در نظام تعلیم و تربیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار