عنایت مهر: شبکه شاد بستری برای تعریف تازه از مدرسه است

تهران( پانا) - غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱، شبکه اجتماعی دانش آموزان(شاد) را بستری برای تعریف تازه از مدرسه و آموزش و پرورش بیان کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
عنایت مهر: شبکه شاد بستری برای تعریف تازه از مدرسه است

غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه۱۱ در گفتگو با پانا گفت: وزارت علوم با فراهم شدن بستر مناسب برای ارائه خدمات آموزشی به شیوه مجازی از این امکان بهره برد و برای برخی از دانشگاه ها به‌ویژه در دوره تحصیلات تکمیلی، رشته های مجازی و نیمه حضوری تعریف کرد.
وی افزود: آموزش و پرورش با شیوع کرونا و چالش تعطیلی مدارس بر اساس یک ضرورت و اضطرار، مجبور به راه اندازی شبکه شاد شد و با عبور از شیوه های سنتی، متحول و به سمت فضای مجازی سوق داده شد. اکنون با توجه به مانع آموزش حضوری برای دانش آموزان و ضرورت استفاده از فضای مجازی می توان از سایر تنگناهای آموزش و پرورش نیز رهایی یافت.
عنایت مهر گفت: آموزش و پرورش در سال های اخیر با مشکلات و موانعی از قبیل تراکم دانش آموزی، کمبود فضای آموزشی، کمبود نیرو و امکانات، عدم عدالت آموزشی، مداخله نامناسب مؤسسات در امر آموزش و خلاء های قانونی و همچنین انتفاع بی قاعده از آن و سایر موارد مواجه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با تغییر رویکردها نسبت به فضای مجازی و ایجاد زیرساخت ها تا حدودی می توان از مشکلات آموزش و پرورش کاست و تعریف تازه از مدرسه و تقنین مناسب در آموزش و پرورش را رقم زد.
وی افزود: رویکرد فضای مجازی به معنای آموزش و پرورش در تمام مقاطع یا تمام دروس نیست، بلکه باید اقتضائات سن و دوره تحصیلی دانش آموزان، شرایط و امکانات، دسترسی به فضای مجازی و آسیب ها و مواردی از این دست را مورد توجه قرار داد و طرحی نو در آموزش و پرورش ایجاد کرد.
وی در پایان گفت: مدارس پسا کرونا با بستر شبکه اجتماعی شاد تعریف و تقنین تازه ای خواهد داشت و این راه بی بازگشت زمینه تحولی عظیم در آموزش و پرورش ایجاد خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار