در نشست هیات امنای مجتمع آموزشی علوم پزشکی شیراز مطرح شد:

اهمیت توسعه بسترهای مجازی برای متوقف نشدن فرآیندهای آموزشی در مدارس

شیراز (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  در نشست هیات امنای مجتمع آموزشی علوم پزشکی شیراز ، با اشاره به آسیب های ناشی از بحران شیوع کرونا در جامعه، ضرورت توجه به بهداشت روان دانش آموزان در این ایام را مورد تاکید قرار داد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت توسعه بسترهای مجازی برای متوقف نشدن فرآیندهای آموزشی در مدارس

نشست هیات امنای مجتمع آموزشی فرهنگی علوم پزشکی، با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس برگزار شد.

مهرزاد لطفی افزود: با پیش‌بینی موج دوم کرونا در فصل پاییز و بازگشایی مدارس، باید آماده ارتقای آموزش مجازی و حضوری بود.

او ادامه داد: باید با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی والدین، دانش‌آموزان آماده دریافت آموزش مجازی شوند تا این تغییرات با موفقیت عملیاتی شده و با اختلالی در امر آموزش مواجه نشویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشرفت و توسعه مجتمع علوم پزشکی را مدیون تلاش اساتید و مسوولان از ابتدای راه‌اندازی این مجتمع تاکنون دانست و اظهار کرد: مجتمع آموزشی فرهنگی علوم پزشکی با این وسعت و نوع آموزش، جزو مراکز آموزشی برتر و افتخارات شیراز به شمار می رود و از نظر فضای فیزیکی نیز در کشور جزو بهترین هاست.

او بیان کرد: امیدواریم این مجتمع آموزشی فرهنگی در شرایط بحرانی کرونا نیز با بهره‌مندی از بسترهای مجازی به فعالیت‌های خود به صورت مستمر و پیشرفته ادامه دهد.

در ادامه این نشست دکتر لطفی با قدردانی از دکتر «سید منصور کشفی» رییس پیشین هیات امنای مجتمع آموزشی فرهنگی علوم پزشکی، دکتر «علی توکلی» را به عنوان رییس جدید هیات امنا معرفی کرد.

همچنین از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کتاب «مهارت‌های زندگی» به مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اهدا شد.

اولویت در آموزش، حفظ سلامت دانش آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز در این نشست اظهار کرد: افتخار داریم در شهری سکونت داریم که دانشگاه علوم پزشکی آن در کشور و منطقه به عنوان قطب پزشکی می درخشد.

«فرهاد اسماعیلی» گفت: اگر در شرایط بحرانی کروناویروس و مدیریت این بیماری منحوس، موفقیتی ملی در استان فارس کسب شد، حضور وجود دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسوولان، مدیران و پزشکان قوی و حاذق آن بوده، شدت یافتن شیوع و انتقال این ویروس در حال حاضر نیز متاسفانه به دلیل بی توجهی برخی افراد به رعایت دستورات بهداشتی بوده است.

او وظیفه آموزش و پرورش را تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: فعالیت آموزش و پرورش در شرایط بحرانی متوقف نمی شود و آموزش و تدریس علم به فرزندان این مرز و بوم را به شیوه مجازی و حضوری با رعایت محدودیت ادامه می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: اولویت در آموزش، حفظ سلامت دانش آموزان است و آموزش از بستر مجازی و کلاس های تلفیقی انجام می شود.

نیاز به بازبینی فرآیندهای آموزشی در روزهای شیوع کروناویروس

مشاورعالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رییس هیات امنای مجتمع آموزشی فرهنگی علوم پزشکی نیز در این نشست گفت: این مجتمع فعالیت های بسیار چشمگیری داشته و نیاز است با توجه به شرایط بحرانی کروناویروس، روند جدیدی در برنامه های آموزشی داشته باشیم.

«علی توکلی» افزود: باید به تولید محتوای آموزشی و ارایه آن به دانش آموزان ساختارمند نگاه کرد تا محتوای روزآمد و با ارایه شیوه های نوین، بر روی دانش آموزان به عنوان نخبگان و آینده سازان مملکت تاثیرگذار باشد.

او با بیان اینکه با وجود کروناویروس در جامعه، آموزگاران توانستند با این وضعیت خود را تطبیق دهند، ادامه داد: باید تلاش شود برنامه های جدیدی به دانش آموزان ارایه شود تا انسان هایی تربیت شوند که در آینده به توسعه کشور کمک کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: لازم است در فعالیت های آموزشی مدارس، آموزش کمک های اولیه به دانش آموزان گنجانده شود که اقدامی جدید به شمار می رود.

«مهرداد شریفی» به عنوان مدیرگروه طب اورژانس دانشگاه، آمادگی همکاری این گروه را با اداره کل آموزش و پرورش برای آموزش کمک های اولیه به دانش آموزان در مدارس اعلام کرد.

«کوروش عزیزی» معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز برای همکاری این معاونت در فعالیت های فرهنگی، هنری و فوق برنامه، اعلام آمادگی کرد.

همچنین «نصراله کیانی» رییس مجتمع آموزشی فرهنگی علوم پزشکی در خصوص فعالیت های آموزشی به صورت مجازی در مقاطع مختلف تحصیلی و اولویت های آموزشی این مجتمع، ساماندهی و نام نویسی دانش آموزان، شهریه ها و تسهیلات آموزشی، مربیان و آموزگاران توضیحاتی ارایه داد.

در این نشست اعضای هیات امنای مجتمع آموزشی فرهنگی علوم پزشکی، مطالب و پیشنهادات خود را در زمینه تقویت آموزش مجازی، تغییر سیستم آموزشی، فعالیت های آموزشی و برگزاری آزمون ها، پیشینه و عملکرد مجتمع، آموزش کمک های اولیه به دانش آموزان در مدارس، آموزش حضوری و مجازی، رعایت دستورات بهداشتی در مدارس، ارتقای فعالیت های فرهنگی، هنری و فوق برنامه، ارایه کردند.

این نشست با حضور دکتر «مهرزاد لطفی» رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «فرهاد اسماعیلی» مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، «بهروز پرنیان» مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شیراز و اعضای هیات امنای مجتمع آموزشی فرهنگی علوم پزشکی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار