فرماندار رشت :

اثرگذاری نقش زنان در تمام فعالیت های اجتماعی باید ارتقا پیدا کند

رشت (پانا) - فرماندار رشت با تاکید بر لزوم حمایت از فعالیت های اقتصادی بانوان به ویژه مشاغل خانگی، اظهار کرد احداث بازارچه های سنتی در ورودی شهر می تواند محل مناسبی برای فروش محصولات بانوانی باشد که در امر صنایع دستی فعالیت دارند.

کد مطلب: ۱۰۹۶۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
اثرگذاری نقش زنان در تمام فعالیت های اجتماعی باید ارتقا پیدا کند

به گزارش ندای گیلان، علی فتح اللهی در جلسه کمیسیون امور بانوان و خانواده شهرستان رشت با اشاره به نقش غیرقابل انکار زنان در توسعه جوامع در طول تاریخ، اظهار کرد: آمار جمعیتی نشان می دهد که در جامعه امروزی، بانوان معادل ۵۱ درصد از جمعیت ایران را تشکیل داده که همین امر نشان دهنده تاثیر نقش آنان در تمام فعالیت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است.

مقام‌عالی دولت در مرکز استان با اشاره به نقش آفرینی بسیاری از بانوان در طول تاریخ و ذکر نام آنان در قرآن کریم، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) نمونه بارز یک بانوی کامل بود و لحظه لحظه زندگی این بانوی بزرگوار، سرشار از اشتیاق برای خدمت به خانه و خانواده بود و جایگاه رفیع ایشان در اسلام و سجایا و ویژگی های ممتاز ایشان برای بانویی که در ۱۸ سالگی وفات یافت، بسیار شگفت آور است‌.

مهندس فتح اللهی با بیان اینکه باید بسترسازی به گونه ای باشد که اثرگذاری نقش بانوان در تمام فعالیت های اجتماعی ارتقا یابد، افزود: امروزه بانوان در بسیاری از فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، اداری و مدیریتی، به دلیل دقت نظر و به کارگیری عناصر نظم و ترتیب در انجام امور، همپای مردان هستند و در برخی از موارد توانستند از آنان پیشی بگیرند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از فعالیت های اقتصادی بانوان به ویژه مشاغل خانگی، اظهار کرد: احداث بازارچه های سنتی در ورودی شهر می تواند محل مناسبی برای فروش محصولات بانوانی باشد که در امر صنایع دستی فعالیت دارند تا با استفاده از ظرفیت آن، ضمن زیباسازی شهر، بتوان زمینه مناسبی را برای کمک به اقتصاد این خانواده ها نیز فراهم کرد.

وی با تاکید بر لزوم ارائه ایده های نوین و به دور از آرمان گرایی در جلسات، بیان کرد: باید با دوری از برگزاری جلسات به صورت فرمایشی، جلسات به صورت اجرایی و کاربردی برگزار شود تا خروجی آن برای مردم ملموس باشد.
در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر از تلاش ها و زحمات مشاورین بانوان ادارات شهرستان رشت تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار