مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

تکمیل و به‌روز رسانی زیرساخت های خطوط ساحلی جنوب شرق کشور

زاهدان (پانا) - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از تکمیل و به‌روز رسانی زیرساخت های خطوط ساحلی جنوب شرق کشور در راستای توسعه پوشش رادیویی سواحل مکران خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل و به‌روز رسانی زیرساخت های خطوط ساحلی جنوب شرق کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی با اشاره به برگزاری اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی استان با حضور نهادهای نظانی، انتظامی و ارگان های دریایی به پروژه های مخابراتی و ارتباطی و جستجو و نجات دریایی در دست اجرای سواحل مکران اشاره کرد.

او ادامه داد: از جمله این پروژه ها می توان به مطالعات پوشش کامل رادیویی سواحل استان شامل چهار سایت Unmanned مخابرات دریایی در پسابندر، بریس، گوردیم و زرآباد اشاره نمود که با راه اندازی و بهره برداری از این ایستگاه ها، منطقه A۱آب های سواحل مکران تحت پوشش کامل رادیویی دریایی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: در راستای ارتقای سطح ایمنی دریانوردی سواحل مکران، احداث اسکله های ناجی و مراکز فرعی جستجو و نجات دریایی در بنادر صیادی زرآباد و پسابندر در دست مطالعه و اجرا است.

او اضافه کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۴درصدی پروژه بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی کشور و همچنین در دست مطالعه بودن پروژه VTS و سامانه هواشناسی دریایی در سواحل مکران در آینده شاهد افزایش سطح ایمنی عملیات دریایی در بندر چابهار خواهیم بود.

آقایی تصریح کرد: ارتقای ایمنی تردد دریایی، جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و ایجاد بستر مناسب جهت ارائه خدمات با کیفیت و کمیت بیشتر از اهداف پروژه های فوق الذکر است.

او با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های مخابراتی در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور، اذعان کرد: مستنداتی که توسط ایستگاه های مخابراتی در هنگام بروز سوانح ثبت و ضبط می شود، در کاهش سوانح دریایی نقش بسزایی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار