دری: پژوهش‌سراهای تهران با هدف تربیت چند ساحتی دانش‌آموزان ایجاد شده‌اند  

تهران (پانا) - پانته‌آ دری، معاون آموزش متوسطه شهر تهران، از اهمیت پیوند دانش‌آموزان با علوم و مهارت‌های مختلف و فاصله‌گیری از حافظه محوری، در تربیت چندساحتی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۹۵۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دری: پژوهش‌سراهای تهران با هدف تربیت چند ساحتی دانش‌آموزان ایجاد شده‌اند  

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، پانته‌آ درّی معاون آموزش متوسطه گفت: در تربیت متوازن چندساحتی، اصل ایجاد موقعیت یادگیری و فراهم کردن زمینه تربیت‌پذیری برای دانش آموزان است؛ تا با تعمیق یادگیری از مرحله دانش و حافظه محوری فاصله بگیرند. دانش‌آموزان باید بتوانند با پیوند علوم و مهارت‌های مختلف به مراحل درک، فهم، کاربرد و تجزیه و تحلیل تا آفرینش برسند. به جرات می توان گفت که پژوهش سراهای دانش آموزی در مناطق آموزش و پرورش با این هدف ایجاد شده اند.
وی افزود: در محورهای اجرایی فعالیت‌هایی از قبیل نانوتکنولوژی، زیست فناوری، سلول های بنیادین، گیاهان دارویی، علوم شناختی، حمل و نقل پیشرفته و دریا، کدنویسی، نجوم و ادبیات علوم انسانی، خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی ارائه می شود که در قالب برنامه های ترویجی، آموزشی و پروژه ای موجب کیفیت بخشی به فرآیند یادگیری و کسب تجربه های جدید می‌شود.
دری گفت: برای دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه و همکاران نیز در زمان شیوع کرونا، مشارکت بیشتری عملیاتی می‌شود.
معاون آموزش متوسطه پایتخت ادامه داد: برگزاری وبینارهای علمی، رویدادهای مجازی، مسابقات، جشنواره‌ها و ... فرصت مناسبی برای بهره مندی دانش‌آموزان و پرکردن اوقات فراغت آن‌ها در زمان فاصله گذاری اجتماعی در بستر فضای مجازی و تعاملی در سطح مناطق نوزده گانه شهر تهران است تا با شناسایی استعدادها و علایق خود زمینه شغل آینده شان را محقق کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار