کانال عترت شبکه شاد مکمل درس قرآن در مدرسه مجازی شد 

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرد مطالبی از دروس قرآنی با کمک خود دانش‌آموزان در کانال‌های قرآن و عترت شبکه شاد بارگذاری شده که مکمل مطالب درسی است و می‌تواند اوقات فراغت دانش‌آموزان را به خوبی پرکند.  

کد مطلب: ۱۰۹۵۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
کانال عترت شبکه شاد مکمل درس قرآن در مدرسه مجازی شد 

به گزارش ایرنا، محمدرضا مسیب‌زاده درباره محتوای آموزشی کانال قرآن و عترت در شبکه شاد اظهار کرد: هر چند که کتاب‌های درسی و زحمات معاونت آموزشی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قابل تقدیر است اما درس قرآن در مدرسه برای دانش‌آموزان جنبه تکلیفی دارد.

وی افزود: برای آموزش قرآن دانش‌آموزان، مواد درسی پیش‌بینی شده و دانش‌آموزان مکلف به یادگیری آن دروس هستند، اما در کنار این درس، فعالیت‌ در کانال‌های حوزه پرورشی اختیاری است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با بیان اینکه ورود به کانال های شبکه شاد زمان و مکان خاصی ندارد، اشاره کرد: دانش آموزان هر وقت بخواهند، می‌توانند به این کانال وارد شوند، همچنین اینکه کانال قرآن فراتر از آموزه‌های مدرسه در سطوح تعریف شده است و به نوعی می توان گفت که مکمل آموزش‌های دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

مسیب‌زاده همچنین با اشاره به اینکه مسائل پرورشی و دینی در شرایط تعطیلی مدارس دغدغه بسیاری از خانواده‌ها است، عنوان کرد: هر چند که آموزش‌ هم به نکات دینی و پرورشی توجه دارد اما برخی از این فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت خاص و هدفمند و از پیش تعریف شده است.

وی افزود: آموزش و پرورش به منظور رفع دغدغه‌های والدین برای مسائل دینی، به سرعت کانال‌های تخصصی زیر مجموعه معاونت پرورشی مانند کانال فرهنگی و هنری، قرآن، تشکل‌های دانش آموزی، هلال احمر، سازمان دانش آموزی و همچنین کانال امور تربیتی، مراقبت‌های اجتماعی و مشاوره را راه‌اندازی کرد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کانال‌های معاونت پرورشی عضویت دارند، عنوان کرد: تفاوت این کانال با سایر کانال‌های آموزشی شبکه شاد از این جهت است که اعضا با اختیار خود در آن عضویت پیدا می‌کنند و هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان وجود ندارد.

محتوای کانال قرآن و عترت، تولیدات دانش‌آموزی است

مسیب‌زاده درباره فعالیت‌ دانش‌آموزان در کانال قرآن، نماز و عترت شبکه شاد اظهار کرد: تمام محتوای این کانال تولیدات دانش‌آموزی است، یعنی اگر قرائت قرآن به عنوان زنگ آسمانی مطرح می‌شود، تمام محتوا تولیدات ضبط شده خود دانش آموزان است.

وی افزود: در حال حاضر در شبکه شاد طرح "هر منزل یک مسجد" مطرح شده که دانش آموزان هنگام نماز جماعت با خانواده‌ها عکس‌های خود را برای کانال ارسال می‌کنند تا دیگر دانش‌آموزان نیز بهره مند شوند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین اینکه امسال جشن تکلیف دانش آموزان به دلیل تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و دانش آموزان این جشن‌ها را در خانه با همراهی خانواده‌های خود برگزار کردند، از این رو عکس‌های خانوادگی خود را برای سایر دوستان در این کانال‌ها ارسال می کنند.

مسیب‌زاده با بیان اینکه در کانال قرآن، عترت و نماز هیچ فعالیت‌ حرفه‌ای انجام نمی‌شود، اظهار کرد: برای محتوای این کانال به سراغ تهیه کلیپ‌های حرفه‌ای نمی‌رویم، دانش‌آموزان حرفه‌ای هستند و از زحمات آنها استفاده می‌شود.

راه‌اندازی دارالقرآن در شبکه شاد

وی همچنین به راه‌اندازی مراکز دارالقرآن مجازی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش از سال‌های پیش قصد راه‌اندازی مراکز دارالقرآن را داشت اما این اتفاق امسال در بستر شبکه شاد میسر شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش راه‌اندازی دارالقرآن را کاری ارزشمند دانست و افزود: تمامی دانش‌آموزان می‌توانند در مجامع دارالقرآن شرکت و در نهایت نیز گواهینامه پایان سطح این دوره‌ها را دریافت کنند. همچنین دانش‌آموزان می‌توانند در فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآن و سایر کلاس‌های آموزشی شبکه شاد شرکت کنند و به آموزه‌های خود بیفزایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار