معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

رویکرد سواد آموزی در استان تهران، آموزش همراه با مهارت‌آموزی است

تهران(پانا)- شورای پشتیبانی سواد آموزی استان تهران با حضور مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ، معاون سواد آموزی استان و شهر تهران و مدیران ارگانهای عضو در این شورا ، امروز در محل استانداری تهران تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد سواد آموزی در استان تهران، آموزش همراه با  مهارت‌آموزی است

به‌گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران رضا اصلانی شاهسوار معاون نهضت سوادآموزی استان با اعلام اینکه در برخی از شهرستانهای این استان بی‌سوادی به صفر نزدیک می‌شود، گفت: با تلاش و مدیریت همکاران ما در سال آینده فیروزکوه و در دو سال آینده پاکدشت به عنوان شهرهای عاری از بیسوادی ثبت خواهند شد .

شاهسوار در این نشست گفت: سیاست کلی سوادآموزی در استان تهران، آموزش همراه با مهارت‌آموزی است که این رویکرد یک نقطه‌ی عطف در سوادآموزی به‌شمار می‌آید. در این راستا از دستگاههای مختلف از جمله سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل بهزیستی استان تهران، کمیته امداد امام خمینی، سازمان هلال احمر و سایر ارگانها نیز دعوت کرده‌ایم که با استقبال خوبی مواجه شده‌ایم.

او در گزارشی از فعالیتهای سوادآموزی استان و همکاری دیگر نهادها با این مجموعه گفت: با دعوت از جمعیت هلال احمر کشور، کلاس‌های کمک‌های اولیه در کنار سوادآموزی برای نوآموزان ارائه شده‌است. از سوی دیگر با توجه به تاثیر بی‌سوادی در بزه‌های اجتماعی با هماهنگی با سازمان زندانها و ندامتگاه‌های تهران بزرگ سعی کردیم ندامتگاه‌ها را پوشش بیشتری داده و در محل مراکز سوادآموزی، آموزش یک حرفه را در برنامه قرار دهیم تا زندانیان پس از آزادی تغییر اساسی را در زندگی خود ایجاد کنند و این خدمات همچنین در زندان بانوان نیز ارائه شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد : در شهرستانهای استان تهران 5 مرکز یادگیری محلی در حال فعالیت هستند که به حول و قوه الهی آن را به 11 مرکز یادگیری افزایش خواهیم داد .

او همچنین گفت : تمهیداتی برای تهیه وسائل کمک آموزشی برای این مراکز اندیشیده شده تا با تهیه دستگاه‌های چرخ خیاطی و آموزش مهارت‌هایی نظیر خیاطی و گلدوزی با تهیه ماسک در این مراکز یاری‌رسان عزیزان در مبارزه با کرونا باشیم.

او آموزش اتباع را با پوشش صد در صد اعلام کرد و بی‌هویتی بخشی از مهاجرین را معضل اصلی در این مسیر دانست که باید برای رفع آن تمهیدی اندیشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار