معاون وزیر راه و شهرسازی:

آزادراه خرم‌آباد_ بروجرد- اراک جزو پنج پروژه آزاد راهی کشور است

تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید آزادآراه خرم‌آباد_ بروجرد- اراک جزو پنج پروژه آزادراهی کشور است که قرار است امسال به بهره‌برداری برسد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
آزادراه خرم‌آباد_ بروجرد- اراک جزو پنج پروژه آزاد راهی کشور است

به گزارش ایسنا،‌ خیراله خادمی امروز دوازدهم تیرماه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای آزادراه خرم‌آباد_ بروجرد- اراک در کنار بودجه ردیف مصوب ۲۰ میلیارد تومان پیشنهاد دادیم و این پروژه جزو پروژه‌های مشارکتی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: آزادراه خرم‌آباد_ بروجرد- اراک جزو پنج پروژه آزادراهی کشور است که قرار است امسال به بهره‌برداری برسد.

خادمی گفت: این پروژه سال گذشته ردیف اعتباری کمی داشت و حتی تخصیص نداشت اما خوشبختانه امسال ۱۰۰ درصد ردیف آن که ۶۰ میلیارد تومان است تخصیص داده شده و از این میزان اعتبار ۲۵ میلیارد تومان را به خرید قیر اختصاص دادیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: ۲۰۰۰ تن قیر معادل ۷۰۰۰ میلیارد تومان تزریق کردیم و پس از اتمام سفر وزیر راه و شهرسازی نیز ۲۰۰۰ تن دیگر قیر برای این پروژه خریداری خواهیم کرد.

وی گفت: قرار بود دولت ۲۵۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت و یا فروش اسناد اسلامی به این پروژه اختصاص دهد.

خادمی با بیان اینکه این پروژه جزو لیست جهش تولید است و از جمله آزادراه‌های سه خطه کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: این پروژه تا پایان امسال از خرم‌آباد تا بروجرد قابل دسترسی خواهد بود و هم‌اکنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: روزانه ۲۸۰۰ تن آسفالت معادل پنج کارخانه تولید آسفالت در این پروژه در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه راه‌آهن خرم‌آباد - دورود - اندیمشک گفت: در جلسه قبلی ستاد مقاومتی با حضور وزیر راه و شهرسازی در ۲۱ بهمن سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان تزریق اعتبار داشتیم که از این محل بخشی از مطالبات پیمانکار و معارضان پرداخت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار