زینی وند خبر داد: جذب 1400 میلیارد تومان اعتبار از محل کمک به شوراهای آموزش‌وپرورش

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اعلام اینکه سال گذشته بیش از۱۴۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدی شوراهای آموزش و پرورش جذب ‌شده است، اعلام کرد استفاده از سمن‌ها و جوامع خیرین برای کمک به‌نظام تعلیم و تربیت از دیگر برنامه‌های شوراهای آموزش‌وپرورش است.

کد مطلب: ۱۰۹۴۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
زینی وند خبر داد: جذب 1400 میلیارد تومان اعتبار از محل کمک به شوراهای آموزش‌وپرورش

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مجتبی زینی وند بااشاره به چارت سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: «شوراهای آموزش‌وپرورش در استان به ریاست استاندار و در شهرستان به ریاست فرمانداران و بخشداران تشکیل ‌شده است و ۱۷دستگاه و نهاد حقوقی و حقیقی عضو آن هستند.»

وی با بیان اینکه شوراهای آموزش‌وپرورش پیرامون مسائل آموزش‌وپرورش بحث و تبادل ‌نظر کرده و امکانات منطقه‌ای را برای نظام تعلیم و تربیت بررسی می‌کنند، گفت: «ادارات آموزش‌وپرورش مناطق آزاد و تجاری از توانمندی این نقاط استفاده کرده که ساماندهی آن زیر نظر اداره مدارس غیردولتی است.»

زینی وند با اشاره به ۱۶استان مرزی و اقتضائات و مشکلات آن استان‌ها گفت: «برنامه‌ریزی برای رفع این مشکلات با آموزش‌وپرورش مناطق مرزی است.»

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی را از نظر وسعت و شرح وظایف موفق توصیف کرد و گفت: «تمام تفاهم‌نامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش با سایر دستگاه‌ها و استفاده از توان خیرین در حوزه سازمان مدارس غیردولتی قرار می‌گیرد.»

وی همچنین در رابطه با نحوه جلب مشارکت‌های مردمی گفت: «اداره کل شوراهای آموزش‌وپرورش مسئولیت این امر را عهده‌دار است.»

زینی وند با اعلام اینکه سال گذشته بیش از۱۴۰۰میلیارد تومان از محل درآمدی شوراهای آموزش‌وپرورش جذب‌شده است، اظهار کرد: «استفاده از سمن‌ها و جوامع خیرین برای کمک به‌نظام تعلیم و تربیت از دیگر برنامه‌های جذب مالی توسط شوراها است.»

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بابیان اینکه مدارس غیردولتی شهریه را بر اساس الگوی مصوب دریافت می‌کنند، گفت: «سال گذشته ۱۵درصد این شهریه برای کیفیت‌بخشی تخصیص یافت که تا 5،3 درصد به ایجاد بسترهای سخت افزاری و نرم‌افزاری آموزش مجازی در مدارس غیردولتی تخصیص یافت و اعلام شد اگر مدارس از این درآمد استفاده می‌کنند، حتماً باید دست به ایجاد بسترها بزنند.»

زینی وند ادامه داد: «بسیاری از مدارس به‌صورت قدرتمند وارد این حوزه شدند و در زمان آلودگی هوا در این رابطه تمرین کردند که به‌ محض تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس در استفاده از آموزش الکترونیکی و به طور خاص آموزش‌های آنلاین بسیار قوی عمل کردند.»

وی در مورد نحوه ارزیابی و نظارت بر مدارس غیردولتی در ایام شیوع کرونا اظهار کرد: «در اسفندماه گذشته ۳۲هزار تماس با مدارس غیردولتی برقرار شد که در این تماس‌ها نحوه آموزش، تعامل با اولیا، نوع استفاده دانش آموزان به‌صورت آنلاین و بسترهای امن آموزشی در مدارس غیردولتی کنترل شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار