الزام شهرداری تهران به نصب تابلوهای کتابفروشی‌ها در مناطق ۲۲گانه شهر تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران درباره طرح الزام شهرداری تهران به نصب تابلوهای کتابفروشی‌ها در مناطق ۲۲گانه شهر تهران توضیح داد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
الزام شهرداری تهران به نصب تابلوهای کتابفروشی‌ها در مناطق ۲۲گانه شهر تهران

محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی در جلسه امروز شورای شهر تهران، در توضیح طرح نصب تابلوهای کتابفروشی در مناطق ۲۲گانه گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد کاهش توجه به کتاب و تیتراژ کتاب شده ایم. به صورتی که تیتراژ حدود ۱۰هزار کتاب به زیر هزار تا کاهش پیدا کرده است و این بسیار تلخ و ناگوار است.

حق شناس با اشاره به اینکه بسیاری از کتابفروشی‌ها مجبور به بستن مغازه خود شده اند، ادامه داد: انتظار این است که در فضای شهری کمک شود که با نصب تابلوهای راهنما به شهروندان یادآوری شود که در این مکان کتابفروشی وجود دارد و شهروند را ترغیب به حضور در کتابفروشی کند و چراغی شود که شهروندان به فضاهای کتابفروشی سری بزنند.

عضو شورای شهر افزود: کلیات این طرح در کمیسیون مشترک فرهنگی اجتماعی و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به تصویب رسید و امروز تحت عنوان یک ماده واحده به اعضای محترم شورا ارائه می‌شود.

حق شناس در دفاع از این طرح گفت: از اعضای شورا خواهش می‌کنم نگاه مهندسی به حوزه علوم انسانی نداشته باشند و انتظار داریم حمایت تمام قد در حوزه فرهنگی و کتابفروشی‌ها داشته باشیم.

وی افزود: این طرح تقاضای اتحادیه کتابفروشان است و اگر ثمربخش نبود، مصرانه پیگیری نمی‌شد.

در نهایت کلیات این طرح با ۱۴ رای موافق از ۱۸ نفر از اعضای حاضر در جلسه به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار