عاطفه سمائی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد:

موفقیت مدافعان سلامت در مواجهه با کرونا نیازمند مشارکت اجتماعی است

همدان (پانا) - عاطفه سمائی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: موفقیت مدافعان سلامت در مواجهه با کرونا نیازمند مشارکت اجتماعی است و آنچه همچنان نگران کننده است، عادی انگاری و ناچیز انگاری کرونا از سوی مردم و برخی مسئولین است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت مدافعان سلامت در مواجهه با کرونا نیازمند مشارکت اجتماعی است

به گزارش سیمای مرکز همدان عاطفه سمائی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: متاسفانه توجه به پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان افت کرده است و بیش از ۸۰ درصد از مبتلایان در هفته‌های اخیر، شرح حال حضور در تجمعات و محافل و مراسم های عروسی با تراکم بالای جمعیتی و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین حضور طولانی مدت در فضای مسقف را می‌دهند.

وی افزود، بهتر است تا ضرورتی نیست، به هیچ وجه از منزل خارج نشویم. در خانه ماندن به طور قطع برای سالمندان، خانم‌های باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند؛ بیماری فشارخون، دیابت و بیماری‌های ریوی و قلبی ضرورت دارد.

در ادامه سمائی اضافه کرد، استفاده از ماسک هم در هر شرایطی الزامی است و ثابت شده در پیشگیری از انتقال بیماری، نقش مهمی دارد. پس باید به سبک زندگی با دستورالعمل‌های کووید-۱۹، خود را عادت دهیم و با رعایت موازین پیشگیری و تذکر آن به همدیگر، از سلامت جان خود، دیگران و سیستم بهداشتی و درمانی کشورمان، نهایت پشتیبانی را انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار