مسابقه کتابخوانی در روز دختر

تهران (پانا) - انجمن فرهیختگان ادبی منطقه10 تهران با نظارت پژوهشسرای اندیشه پویا در نظر دارد به مناسبت گرامی داشت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، مسابقه کتابخوانی برگزار کند. 

کد مطلب: ۱۰۹۲۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مسابقه کتابخوانی در روز دختر

کتاب انتخاب شده برای مسابقه کتاب خوانی روز دختر سال جاری توسط انجمن فرهیختگان ادبی یکی از ارزشمندترین اثرهای حوزه دفاع مقدس به قلم بانویی هنرمند و انقلابی است. کتاب «دختر شینا»، روایت خاطرات قدم‌خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید ستار ابراهیمی از شهدای برجسته استان همدان است که در عملیات والفجر ۸ به فیض شهادت رسید به قلم بانوی نویسنده، بهناز ضرابی زاده است.

این کتاب ارزشی به عنوان کتاب سال شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس برگزیده شده است. ضرابی زاده، نویسنده کتاب «دختر شینا» با اشاره به دیدار خود و خانواده شهید حاج ستار ابراهیمی با رهبر معظم انقلاب، گفت: ایشان در این دیدار فرمودند که کتاب خوبی بود. واقعاً همسران شهدا اجر فراوانی دارند و نصف اجر شهدا متعلق به همسر و خانواده آنها است.

فریده تاجور مسئول برگزاری مسابقه کتاب خوانی در گفتگو با پانا به زمان و شرایط شرکت در مسابقه اشاره کرد و گفت: مسابقه ویژه کتاب خوانی انجمن فرهیختگان ادبی در روز سوم تیرماه همزمان با میلاد مبارک حضرت معصومه(س) و روز دختر است. این مسابقه مخصوص دانش آموز دختر سراسر کشور از پایه ششم ابتدایی تا پایه دوازدهم متوسط دوم تدارک دیده شده است.

وی در خصوص نحوه برگزاری آزمون ادامه داد: مسابقه به صورت آزمونی تستی برگزار خواهد شد که در آن دانش آموزان موظف به پاسخگویی سوالات مرتبط به محتوای کتاب در سامانه اینترنتی انجمن هستند که لینک شرکت در آزمون بزودی در دسترس شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

تاجور در پاسخ به سوال چگونگی نحوه حمایت انجمن از برگزیده های مسابقه توضیح داد: هدف اصلی برگزاری این مسابقه، آشنایی دانش آموزان شرکت کننده با زندگی و سیرت دلیر مردان و شیر زنان دوران دفاع مقدس است و در انتها با برگزیده شدن تعدادی از دانش آموزان قصد بر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی داریم. حمایت های انجمن از نفرات برگزیده به صورت معرفی و تقدیر از دانش آموزان برتر است. تمام دانش آموزان شرکت کننده نیز گواهی معتبر از سوی پژوهشسرای اندیشه پویا و انجمن فرهیختگان ادبی منطقه ۱۰ دریافت خواهند کرد.

او درباره فعالیت های دیگر انجمن فرهیختگان ادبی نیز گفت: انجمن ادبی پژوهشسرای اندیشه پویا منطقه ده، از تمامی دانش آموزان فعال و مستعد حوزه ادبی به جهت همکاری و شرکت در فعالیت های متنوع و جذاب ادبی در کانال فرهیختگان ادبی، دعوت به عمل می آورد. این انجمن که در راستای گسترش و ترویج ادبیات فارسی و به منظور انجام فعالیت های ادبی در دوران تعطیلات کرونایی راه اندازی شده و در طول تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان نیز ادامه خواهد داشت؛ در پیام رسان ملی ایتا و همینطور در پیام رسان های دیگر فعالیت های خود را پیگیری می کند.

وی افزود: برخی از فعالیتهای این کانال عبارتند از: ایجاد ارتباط با دانش آموزان در فضای مجازی در دوران تعطیلات و فراغت از تحصیل_ برگزاری مسابقات و سرگرمی های جذاب ویژه دانش آموزان و همکاران محترم _ کمک به آمادگی هرچه بیشتر دانش آموزان مستعد برای شرکت در مسابقات و جشنواره ای کشوری و استانی _ ایجاد انگیزه برای دانش آموزان مستعد و راهنمایی و هدایت این دانش آموزان به مراکز مهم علمی- ادبی به منظور آموزش مراحل تکمیلی و حرفه ای در زمینه های مختلف ادبی_ چاپ و انتشار آثار دانش آموزان در نشریه ها و ویژه نامه های منطقه ده_ کشف و پرورش استعدادهایی که به هر دلیل تا کنون دیده نشده‌اند _ ایجاد فضای شاد و پر نشاط برای دانش آموزان علاقمند به ادبیات _ آموزش علوم مختلف ادبی در فضایی خارج از کلاس _ ایجاد فضای آموزشی و دسترسی دانش آموزان به مطالب مفید و ارزشمند در فضای مجازی و همینطور اطلاع رسانی دانش آموزان از چگونگی برگزاری مسابقات مختلف کشوری در حوزه های مختلف علمی - ادبی است.

*مینو سادات آقائی نژاد، دانش آموز خبرنگار منطقه ۱۰تهران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار