در برنامه تیتر امشب شبکه خبر؛

حکیم‌زاده: معلوم نیست شهریور شروع مدارس باشد یا اول مهر؛ در هر صورت آغاز سال تحصیلی اطلاع رسانی می‌شود

برگزاری آزمون و مصاحبه برای دانش‌آموزان پیش دبستانی و کلاس اول ممنوع است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بیان دغدغه‌ها و نگرانی‌های خانواده‌ها برای آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان پرداخت و در این باره توضیحاتی داد. وی همچنین از خانواده‌ها درخواست کرد اپلیکیشن شاد را از تلفن همراه خود پاک نکنند زیرا برای تابستان دانش‌آموزان برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۱۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
حکیم‌زاده: معلوم نیست شهریور شروع مدارس باشد یا اول مهر؛ در هر صورت آغاز سال تحصیلی اطلاع رسانی می‌شود

رضوان حکیم‌زاده با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر و با بررسی مشکلات ثبت‌نام دانش‌آموزان، به سناریو‌های آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: سال تحصیلی با وجود ویروس کرونا در موقع خود بازگشایی می‌شود، وزارت آموزش و پرورش دو سناریو برای برطرف شدن ویروس و وجود کرونا برنامه ریزی کرده است که در صورت وجود ویروس کرونا از سامانه شاد برای آموزش استفاده خواهد شد.

هنوز معلوم نیست که شهریور شروع مدارس باشد یا اول مهر

وی با بیان اینکه با هماهنگی وزارت بهداشت سال تحصیلی آغاز خواهد شد و هنوز معلوم نیست که شهریور شروع مدارس باشد یا اول مهر گفت: در هر صورت آغاز سال تحصیلی اطلاع رسانی خواهد شد. شهریه آموزش‌های فوق برنامه نیز، پس از تعیین تکلیف نحوه بازگشایی مدارس اخذ می‌شود‌.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جابجایی دانش‌‌آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی بسیار با سختی صورت می‌گیرد و به صورت موردی در کمیسیون مربوطه بررسی می‌شود، افزود: ثبت‌نام پایه دهم به دلیل نیازمندی به هدایت تحصیلی بعد از ارائه کارنامه، انجام خواهد شد. در شهر تهران نیز با توجه به تقسیم بندی مناطق ثبت‌نام دانش‌آموزان باید در محدوده محل سکونت باشد و اولویت با دانش‌آموزانی است که درون منطقه سکونت خود زندگی می‌کنند.

محدوده زمان ثبت‌نام تا پایان مرداد ماه است

حکیم‌زاده با اعلام اینکه فرایند ثبت‌نام از اول خرداد ماه و محدوده زمان ثبت‌نام تا پایان مرداد ماه است تاکید کرد که برای ثبت‌نام نباید خانواده‌ها وجهی را پرداخت کنند، هرگونه مشارکتی باید به صورت داوطلبانه باشد، لذا هیچ خانواده‌ای نباید برای پرداخت وجه مجبور شده باشد.

به گفته وی، نقطه عطف نظام آموزشی در این است همه دانش‌آموزانی که در این آب و خاک زندگی می‌کنند، باید در مدارس ثبت‌نام شوند. جمهوری اسلامی ایران وجه کمکی در این زمینه از سازمان‌های بین‌المللی دریافت نکرده است به طوری که اتباع مورد ثبت‌نام قرار می‌گیرند لذا حق آموزش حقوق اساسی برای دانش‌آموزان است.

برای استفاده از اینترنت رایگان پیگیری جدی صورت گرفته است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای استفاده از اینترنت رایگان پیگیری جدی صورت گرفته تا بتوانیم اینترنت رایگان داشته باشیم، اما این امر موضوعی ملی است. سازمان صدا و سیما به صورت جهادی امکان آموزش را فراهم کرده است، نرم افزار شاد قابلیت‌های زیادی دارد، اما برخی از زیر ساخت‌های آن نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها دارد.

حکیم‌زاده تاکید کرد که خانواده‌ها باید بدون دغدغه و نگرانی بتوانند دانش‌آموزان را ثبت‌نام کنند لذا بر حفظ کرامت خانواده‌ها و دانش‌آموزان تاکید شده است. برگزاری آزمون و مصاحبه برای دانش‌آموزان پیش دبستانی و کلاس اول ممنوع است به طوری که کودکان نباید مورد قضاوت قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه برای دانش‌آموزانی که گوشی هوشمند و اینترنت نداشتند جایگزینی در نظر گرفته بودیم تا جریان آموزشی برای آنان فراهم شود گفت: برنامه‌های تلویزیونی در این مسیر بستر خوبی را فراهم کرد تا امر آموزش دانش‌آموزان به خوبی صورت بگیرد.

تفاوت معناداری بین عملکرد مدارس دولتی و سایر مدارس وجود ندارد

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه تفاوت معناداری بین عملکرد مدارس دولتی و سایر مدارس وجود ندارد گفت: در پورتال وزارت آموزش و پرورش مرکز ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی شکایت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و کارشناسان مدارس غیردولتی پیگیر شکایت مردمی هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در صورت امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی، دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس حضور پیدا کنند در غیر این صورت در صورتی که بحران همچنان وجود داشته باشد ممکن است در مدت زمان و تعداد دانش‌آموزان تجدیدنظر برای حضور در مدارس شود، چون ما متولی آموزش هستیم اما سلامت اولویت اصلی مان است.

بحث شرط معدل در ثبت‌نام دانش‌آموزان از دیگر موارد قابل بحث حکیم‌زاده بود که در این باره گفت: به جز مدارسی که موظف هستند طبق آزمون فرایند ثبت‌نام را انجام دهند هیچ مدرسه‌ای نباید شرط معدل را برای ثبت‌نام درنظر بگیرد.

آغاز سنجش کلاس اولی‌ها از از اول تیر

وی به سنجش کلاس اولی‌ها که از اول تیر طبق نوبت‌دهی برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: با توجه به دستورالعمل مدارس استثنایی پروتکل‌ها رعایت و غربالگری نوآموزان کلاس اولی با دقت انجام می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هزینه ثبت‌نام مدارس غیر دولتی با توجه به ارزیابی خانواده‌ها انجام می‌شود و وزارت آموزش و پرورش فقط بر این امر نظارت می‌کند، ثبت‌نام پایه هفتم نیز از طریق مراجعه به مدرسه خواهد بود.

حکیم‌زاده در پایان صحبت‌های خود از خانواده‌ها درخواست کرد اپلیکیشن شاد را از تلفن همراه خود پاک نکنند زیرا برای تابستان دانش‌آموزان برنامه‌های متنوعی در این شبکه در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار