تعداد مرال‌های حیات وحش سمسکنده به ۲۲ رأس رسید

ساری (پانا) - با تولد نخستین رأس گوساله مرال در سال جاری در حیات وحش سمسکنده، تعداد مرال‌ها به ۲۲ رأس رسید.

کد مطلب: ۱۰۹۰۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تعداد مرال‌های حیات وحش سمسکنده به ۲۲ رأس رسید

مرال از خانواده گوزن‌ها و از بزرگ‌ترین گونه‌های جانوران علف‌خوار کشور است که جنگل‌های هیرکانی زیستگاه طبیعی آن است و در گستره جنوبی دریای خزر یعنی مناطق جنگلی استان‌ های گیلان، مازندران و گلستان زندگی می‌کند.

سایت تکثیر در اسارت گوزن قرمز (مرال) در پناهگاه حیات‌وحش سمسکنده ساری در آذرماه 1386 با هدف افزایش جمعیت گله‌های وحشی این‌ گونه جانوری ارزشمند برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شد و با انتقال پنج راس مرال از قرق گلستان آغاز به کار کرد و اولین گوساله مرال خردادماه سال گذشته در حیات وحش سمسکنده متولد شد.

در سال‌های اخیر به علت شکار بی رویه و تخریب رویشگاه‌های جنگلی جمعیت این گونه شدیدا کاهش یافته و نسل مرال در خطر انقراض قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی محیط زیست مازندران حسین‌علی ابراهیمی کارنامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام خبر تولد اولین گوساله مرال در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری در تاریخ 25خرداد سال جاری گفت: «تعداد 21 راس مرال در این پناهگاه حفاظت و نگهداری می شوند که با تولد یک راس گوساله، تعداد مرالها به 22 راس رسیده است.»

به گفته او سال گذشته 5 راس گوساله مرال در این پناهگاه حیات وحش متولد شدند که امسال نیز همین تعداد زایش پیش بینی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تاکید کرد که برنامه حفاظت برای حفظ مرالها باتدابیرو شدت بیشتری درفصل زایش به صورت شبانه‌روزی در منطقه در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار