مدیرکل آموزش و پرورش فارس در هیئت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان استان :

تولید محتوای متناسب با مسایل تربیتی و پرورشی در فضای مجازی باید یکی از دغدغه های آموزش و پرورش باشد

شیراز ( پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت : امروزه فضای مجازی بیشترین تاثیر را بر روی آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان دارد و به همین سبب تولید محتوای متناسب با مسایل تربیتی و پرورشی باید یکی از دغدغه های آموزش و پرورش باشد .

کد مطلب: ۱۰۸۹۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تولید محتوای متناسب با مسایل تربیتی و پرورشی در فضای مجازی باید یکی از دغدغه های آموزش و پرورش باشد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر فرهاد اسماعیلی فارس در نشست هیئت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان استان ، گفت :تحول در آموزش یعنی فایده محور، عمقی و کاربردی کردن آن و با اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش می توان تحول واقعی در این زمینه ایجاد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس به آموزش های خودجوش ارائه شده توسط معلمان به صورت مجازی در پی تعطیلی مدارس اشاره کرد و گفت: این حرکت جهادی معلمان نشان از عشق و علاقه واقعی آنها به امر آموزش و دانش آموزان دارد و در این میان بحث آموزش تکنیک به معلمان بسیار مهم است .

اسماعیلی نصب وراه اندازی شبکه شاد را یک کار استراتژیک دانست و گفت : این شبکه صرفا" برای مسئله بحران کرونا طراحی نشده، بلکه بستری است برای ارائه فعالیتهای آموزشی و پرورشی که حتی در زمان بازگشایی مدارس هم به عنوان ابزاری برای استفاده معلم در امور آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد .

وی آموزش سواد رسانه ای را به عنوان یک ضرورت معرفی کرد و گفت : اگر تکنولوژی با فرهنگ سازی همراه نشود، پیامدهای نامطلوبی خواهد داشت ،پس باید شیوه استفاده از تکنولوزی به افراد آموزش داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اهمیت شبکه های اجتماعی، بر لزوم کار مضاعف در این زمینه به عنوان بستر ارائه فعالیت های آموزشی تاکید کرد .

وی تلویزیون را با نفوذترین رسانه دانست و گفت : در این راستا 27 برنامه آموزشی با موضوع امتحانات کتبی نهایی ویژه دانش آموزان پایه دوازدهم در فارس ،با هدف کمک به رشد نمره کتبی و نهایی دانش آموزان این پایه تولید شد که بازخوردبسیار خوبی داشت .

اسماعیلی افزود : تولید چنین برنامه ای که در آن به تشریح سوالات امتحانات کتبی نهایی می پردازد ،اولین بار است که در سطح کشور و فارس انجام می شود و با توجه به پوشش گسترده شبکه فارس در سطح استان و قابل مشاهده بودن آن برای بیشتر دانش آموزان، این کار ما به عدالت آموزشی نزدیکتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه "وزارت آموزش و پرورش دبیرخانه تولید محتوای الکترونیک سمپاد کشور را به فارس واگذار کرده" گفت: با تلاش همکاران اداره سمپاد اکنون دانش آموزان کل کشور به بهترین معلمان دروس مختلف سمپاد کشور ،از طریق سایت این دبیر خانه به نشانی http://esampad.farsedu.ir/ دسترسی دارند .

وی گفت : امروزه فضای مجازی بیشترین تاثیر را بر روی آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان دارد و به همین سبب تولید محتوای متناسب با مسایل تربیتی و پرورشی باید یکی از دغدغه های آموزش و پرورش باشد .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، آموزش های مجازی را معلم محور دانست و گفت : لازم است از تمام ظرفیت های برون سازمانی و درون سازمانی در بحث آموزش مجازی و تولید محتوا بهره ببریم و تعاملی برخورد کنیم .

اسماعیلی هیئت اندیشه‌ ورز بسیج فرهنگیان را به‌ عنوان یک گروه فکری معرفی کرد و گفت : در این نشست ها باید نقشه راه و برنامه‌های عملیاتی خوب و منسجمی طراحی شود تا با اجرای آن‌ها بتوانیم به اهداف اصلی برسیم .

در این نشست اعضا به بحث و تبادل نظر در مورد مشکلات فضای مجازی و ارائه راهکارها پرداختند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار