جواد حسینی معاون وزیر آموزش وپرورش استثنایی کشور در گفتگو با پانا:

تنها210 مدرسه تا رسیدن به شاخص استاندارد فاصله داریم

یزد(پانا) - سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش وپرورش در سفر خود به استان یزدعنوان کرد که استاندارد شاخص فضای آموزشی 28 متر مربع است که در وضع موجود ما 10 متر مربع از این فضا را دارا هستیم.

کد مطلب: ۱۰۸۹۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تنها210 مدرسه تا رسیدن به شاخص استاندارد فاصله داریم

سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش وپرورش استثنایی کشور در سفر خود به استان یزد در گفت و گو با پانا در مورد استاندارد فضای آموزشی دانش آموزان استثنایی بیان کرد: استاندارد شاخص فضای آموزشی 28 متر مربع است که در وضع موجود ما 10 متر مربع از این فضا را دارا هستیم.

وی افزود: در حال حاضر 1300 مدرسه برای دانش آموزان استثنایی در کل کشور داریم و تا رسیدن به شاخص استاندارد، 210 مدرسه کم داریم که برنامه دولت در سال جاری برای جبران این کمبود طرح آغاز خوب برای رسیدن به استاندارد مطلوب است که در فشافویه استان تهران استارت خورده و این روند ادامه دارد تا تعداد مدارسی که در کشور کم داریم جبران شود.

حسینی در ادامه بیان کرد: هر مدرسه شش الی هفت میلیارد تومان هزینه دارد که این کمبود با اعتبار سه هزار میلیاردی که توسط دولت به این زمینه اختصاص داده شده، ساخته می‌شود.

او تاکید کرد: ساخت این مدارس تنها متکی به بودجه دولت نیست و این کمبود به همراه کمک های خیرین مدرسه ساز در دو سال جاری جبران می‌شود.

حسینی در ادامه در مورد روند ساخت مدارس مورد نیاز در کشور گفت: چهارده استان در کشور داریم که مدرسه اوتیسم مستقل ندارند که سازمان نوسازی مدارس با بودجه ای که خود تامین می‌کند، ساخت آن را در سال جاری متعهد شده است.

وی در پایان در راستای چگونگی روند آموزش دانش آموزان استثنایی در وضع موجود و شیوع ویروس کرونا این مسئله را مطرح کرد: این ویروس موجب تحول عظیمی در روند آموزش کشور بود که دستاورد آن نزدیک شدن به فضای آموزش مجازی بیش از پیش بود و نمود آن را در برنامه کاربردی و منعطف شاد شاهد هستیم که رشد این برنامه در زمینه های مختلف ادامه دارد. همچنین در مورد دانش آموزان استثنایی مناسب سازی فضای آموزشی در این برنامه در دست اقدام است و تاکنون 6 استودیو و 1500 محتوای آموزشی برای این دانش آموزان در برنامه بارگزاری شده است و تا سال آینده هر استان باید به یک پایگاه آموزش مجازی مجهز شود.

خبرنگار:مریم آهار

عکاس :یاسمن سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار